موبایل، متخلف‌‌ترین صنف آی‌‌تی شناخته شد

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس کمیسیون بازرگانی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، بیشترین تخلفات صنف آی‌تی را مربوط به حوزه موبایل اعلام کرد.
تبلیغات

رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی جزئیات تخلفات صنفی این حوزه را که باعث ارائه شکایت از سوی مردم به این اتحادیه می‌شود، تشریح کرد.

میثم دادخواه با اشاره به موارد شکایاتی که از سوی مشترکان دستگاه‌های مخابراتی به این اتحادیه ارجاع می‌شود، گفت:

اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در ۹ رشته و ۳ بخش شامل موبایل، تلفن و تجهیزات مخابراتی فعالیت دارد و پیگیر دریافت حقوق کاربران است.

وی با بیان اینکه موارد قابل توجهی شکایت از این بخش‌ها از سوی کاربران به این اتحادیه ارسال می‌شود، گفت:

بالغ بر ۹۰ درصد پرونده‌های تشکیل‌شده در این زمینه، در اتحادیه پیگیری و کسب تکلیف می‌شود و تنها ۱۰ درصد موارد به سازمان‌های نظارتی ارجاع می‌شود.

به گفته‌ی دادخواه، بیشترین تخلفات این حوزه مربوط به حوزه تعمیرات موبایل، استفاده از قطعات غیر اصلی، فروش گوشی با گارانتی متفرقه و فروش محصولات قاچاق در رسته‌های موبایل و تلفن است و موضوع شکایت از گران‌فروشی نیز در رده بعدی تعداد ارجاعات به این اتحادیه قرار دارد.

بر اساس گزارش رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی تهران، برخی فعالان این صنف با فروش دستگاه‌های بی‌کیفیت و گارانتی تقلبی یا دستگاه‌های فاقد گارانتی باعث نارضایتی خریداران می‌شوند و برآوردها نشان می‌دهند حدود ۴۰ تا ۶۰ مورد شکایت در هفته به این اتحادیه ارائه می‌شود که حق مشتری در ۹۰ درصد موارد قابل بازپس‌گیری است.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی بازار دستگاه‌های مخابراتی به‌عنوان یکی از وظایف این اتحادیه، اظهار امیدواری کرد که بررسی مشکلات پرونده‌های شکایت از قاچاق کالا در این بخش و گارانتی‌های غیر اصلی و همینطور توجه به تمامی بخش‌ها و رسته‌ها، در تشکیل دوره بعدی این اتحادیه نیز تداوم یابد.

دادخواه در مورد رسته‌ی فعالیت صنف تلفن و تجهیزات مخابراتی در این اتحادیه، گفت:

عمده مشکلات این صنف، موضوع مالیات و عدم واردات قانونی دستگاه‌های مخابراتی و وجود گارانتی‌های متفرقه در بازار است که سبب می‌شود این صنف از انجام صحیح خدمات پس از فروش گلایه‌مند باشند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات