فیسبوک استارتاپ اوزلو را خرید

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک استارتاپ اوزلو (Ozlo) را برای توسعه‌ی هوش مصنوعی در اپلیکیشن پیام‌رسان خود خریداری کرد.
تبلیغات

شرکت فیسبوک روز دوشنبه، خرید استارتاپ اوزلو را که در زمینه‌ی هوش مصنوعی فعالیت دارد تایید کرد. هدف این شبکه‌ی اجتماعی از خرید استارتاپ یاد شده، ارائه قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی در اپلیکیشن پیام‌رسان این شرکت است.

یکی از سخنگویان فیسبوک در متن بیانیه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی که برای وب‌سایت ZDNet ارسال شده اینگونه توضیح داده است: ما از ورود تیم اوزلو بسیار هیجان زده‌ایم، چراکه با همکاری این تیم قصد داریم که تجربه‌‌ای کامل را به واسطه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در اپلیکیشن پیام‌رسان خود به کاربران ارائه کنیم.

اوزلو که در پالو التو کالیفرنیا مستقر شده در وب‌سایت خود اینگونه نوشته است: «اوزلو یک نمودار دانش ساخته که شامل بیش از دو میلیارد آیتم بوده و در نتیجه تکنولوژی هوش مصنوعی شگفت‌انگیزی ایجاد شده که از این داده‌ها برای تشخیص تفاوت‌های ظریف در دنیای واقعی استفاده می‌کند.» بنا به اعلام ری‌کد، منظور از تفاوت‌های جزئی در جمله‌ی بالا، فهم دقیق سوالاتی است که جواب بله یا خیر قطعی برای آن‌ها وجود ندارد، مثلا آیا فلان رستوران برای گروه‌ها مناسب است؟

در ماه آوریل، فیسبوک دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی اپلیکیشن پیام‌رسان خود موسوم به M را با قابلیت‌های محدود عرضه کرد. لورن لندوسکی و کمال المجاهد از مدیران محصول فیسبوک، در زمان معرفی اولیه‌ی دستیار دیجیتال ام، در پستی در وبلاگ فیسبوک نوشتند: «این تازه شروع کار ام است، و از این به بعد هر روز منتظر اضافه شدن قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری در ام باشید؛ امکاناتی که تجربه‌ی کاربری شما را در هنگام استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان، بهبود می‌بخشند.»

پس از معرفی دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی ام، متخصصان فیسبوک اعلام کرده‌اند که در حال آموزش دادن مکالمه به چت‌بات‌ها هستند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات