خودروی برقی مفهومی بی‌ ام‌ و iM2 رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
علاقه‌ی وافر خودرودوستان به مدل‌های اسپرت، باعث شده است شرکت بی‌ام‌و، طرح‌های مفهومی و برقی خود را به سبک اسپرت طراحی کند. به همین خاطر خودروی IM2، به‌صورت یک طرح مفهومی اسپرت رونمایی شده است.
تبلیغات

 iM2 ممکن است بر اساس نظر سازنده‌اش، پلی بین مدل‌های M2 و i8 باشد؛ اما مشتریان این خودروی اسپرت حاضر به فدا کردن نهایت سرعت، به خاطر شتاب و مصرف سوخت خواهند بود. به گفته دیوید اولیوارز، این ماشین اسپرت کاملا برقی، تلاش خود را بر ارائه‌ی تجربه‌ای هیجان‌انگیز از رانندگی اسپرت به راننده متمرکز می‌کند؛ اما وقتی که راننده انتظار طی کردن مسافت‌های طولانی و مسابقه‌ای را نداشته باشد.

خودروی مفهومی بی‌ام‌و IM2

اولیوارز می‌گوید:

خودروی مفهومی iM2 لوکس نیست و شرایط خوبی برای پیمودن مسافت‌های طولانی ندارد؛ اما شتاب و قیمت رقابتی عالی، این خودرو را متمایز می‌کند. از آنجایی که این خودرو یک اسپرت تمام الکتریکی است، نیازی به جلوپنجره مشبک نیست؛ هرچند هنوز با دو پنل در جلو، عرضه می‌شود که دارای جلوپنجره مشبک دوتکه (سبک مخصوص بی‌ام‌و) است.

ویژگی‌های دیگر این خودروی برقی عبارتند از سیستم xDrive تمام چرخ محرک، اورهنگ کم در جلو و عقب (اورهنگ به فاصله محور چرخ‌ها از جلو یا عقب خودرو گفته می‌شود) و چرخ‌های ۲۰ اینچی.

خودروی مفهومی بی‌ام‌و IM2

همه چیز در این خودروی مفهومی، جذاب است. هنوز هم نباید امیدی به شکست رقبای بنزینی در مسافت‌های طولانی داشت؛ اما با فناوری کنونی، حرکت با نهایت سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای یک خودروی برقی مناسب است. به‌هرحال دنیای طراحی خودرو، دنیای محدودیت‌ها است و نمی‌توان انتظار داشت همه ویژگی‌های خوب در یک خودرو جمع شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات