وان پلاس 5 امتیاز ۸۷ را از DxOMark‌ گرفت

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین وان‌پلاس ۵ توسط DxOMark ارزیابی شد و نتایج به‎دست آمده نشان داد که پرچم‎دار ۵۰۰ دلاری وان‌پلاس نسبت به رقبایش در جایگاه پایین‌تری قرار دارد.
تبلیغات

بررسی‌های انجام شده توسط وب‎سایت DxOMark که به صورت تخصصی کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند را مورد ارزیابی قرار می‎دهد، حاکی از آن است که گوشی پرچم‎دار وان‌پلاس 5 امتیاز کم‎تری در مقایسه با گوشی‌های اچ‌‍تی‌سی یو ۱۱، پیکسل گوگل، اچ‌‏تی‌سی ۱۰، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۷ سامسونگ به‌دست آورده است. با توجه به بررسی عملکرد دوربین این گوشی، پرچم‎دار جدید وان‌پلاس از رقبای گران‎قیمت‎تر خود در زمینه عکاسی عقب‎تر است.

 وب‎سایت DxOMark به دوربین گوشی وان‌پلاس ۵، امتیاز ۸۷ داده است و ادعا می‌کند که فوکوس خودکار، عملکرد خوبی دارد و دوربین می‌تواند به سرعت فوکوس کند. توازن سفیدی رنگ در تصاویر به ثبت رسیده با دوربین این گوشی، مناسب ارزیابی شده است و DxOMark، هم‏چنین وان‏‌پلاس ۵ را یک انتخاب خوب برای عکاسی در محیط‌هایی با نور مناسب، عنوان می‎کند.

با این وجود، اعلام شده است که «گاهی هنگام تصویربرداری در شرایط محیطی، ممکن است برخی از جزئیات تصاویر از دست برود» یا در تصویربرداری در محیط‌هایی که روشنایی چندانی ندارد، نویز تصاویر بیشتر خواهد شد و ممکن است بخشی از تصاویر مات شود.

شرکت وان‌پلاس هنگام رونمایی از گوشی OnePlus 5 که از یک دوربین دوگانه بهره می‌برد؛ به عملکرد خوب دوربین گوشی جدید خود پرداخت و آن‎را یک نقطه قوت برای فروش این محصول ارزیابی کرد. با این وجود، به‎نظر می‌رسد که نتیجه همکاری وان‌‏پلاس با DxOMark چندان نتوانسته برای گوشی‌های پرچم‎دار گران‌قیمت‎تر سال ۲۰۱۷ مانند اچ‌تی‎سی یو ۱۱ که اکنون به بهترین دوربین در میان گوشی‎های هوشمند مجهز شده است، مشکل‌ساز شود.

البته باید به قیمت این گوشی نیز توجه کنید؛ وان‌پلاس از بسیاری از محصولات ذکر شده ارزان‎قیمت‎تر است و این گوشی که از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‎کند، تنها ۴۷۰ دلار قیمت دارد. این در حالی است که رقبای دیگری مانند گلکسی اس ۸ سامسونگ یا اچ‌تی‎س یو ۱۱ با قیمتی بیشتر از ۷۰۰ دلار به فروش می‎رسند. هم‎چنین، به صرف امتیاز این گوشی در DxOMark نباید عملکرد وان‌پلاس ۵ را در زمینه عکس‌برداری قضاوت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات