گوگل سیستم‌ عامل کروم را با فرامین لمسی سازگار می‌کند

یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای بهبود تجربه کاربری سیستم‌عامل کروم به دنبال افزایش سازگاری آن با صفحات لمسی است.
تبلیغات

نسخه‌‌های ابتدایی سیستم‌عامل کروم از فرامین لمسی پشتیبانی نمی‌کنند، با این حال گوگل به مرور زمان و با هدف پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید، محیط سیستم‌عامل خود را بیشتر از گذشته با فرامین لمسی سازگار کرده است. به نظر می‌رسد اهالی مانتین ویو به دنبال سازگاری بیشتر Chrome OS با فرامین لمسی هستند. ویدئوی منتشر شده در سایت Engadget، دسکتاپ بازطراحی شده‌ای برای سیستم‌عامل کروم را نشان می‌دهد که مانند اندروید پنجره لانچر اپلیکیشن دارد؛ این قسمت با کلیک روی دکمه‌ی اپ‌ها در پایین صفحه‌ی دسکتاپ ظاهر می‌شود. در نسخه‌های کنونی با کلیک روی دکمه‌ی اپلیکیشن‌ها، اپ‌ها در یک پنجره‌ی جدید نشان داده می‌شوند.

در طراحی جدید کلیک روی دکمه‌ی اپلیکیشن‌ها، یک نوار جستجو را نمایان می‌کند و کاربر با بالا و پایین کشیدن این بخش حاوی نوار جستجو، قادر به مشاهده‌ی اپ دراور کامل خواهد بود. ممکن است برخی از اپلیکیشن‌ها در بخش «suggested apps» در زیر نوار جستجو در دسترس باشند، در این صورت برای دسترسی به این اپ‌ها نیازی به بالا کشیدن نوار و مشاهده‌ی اپ‌دراور کامل نخواهد بود. برای تجربه‌ی این طراحی جدید می‌توان از کانال قناری سیستم‌عامل کروم (گوگل از کانال‌‌های انتشار مختلفی برای ارائه آپدیت‌های خود استفاده می‌کند؛ کانال قناری، توسعه‌دهندگان، بتا و پایدار) استفاده کرد.

گوگل قول داده است تا در به‌روزرسانی‌های خود برای سیستم‌عامل کروم نقش فرامین لمسی را افزایش دهد. با بهبود عملکرد لمسی سیستم‌عامل کروم احتمالا در آینده شاهد دستگاه‌ها‌ی جدیدی مانند لپ‌تاپ‌های لمسی و لپ‌تاپ‌های هیبریدی مبتنی بر کروم خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات