تعطیلی شرکت جابون و واگذاری دارایی‌ هایش پس از ماه‌ها تلاش

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت جابون که یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان گجت‌های سلامتی محسوب می‌شود، دارایی‌های خود را به حراج گذاشته است و به‌زودی به‌طور کامل تعطیل می‌شود.
تبلیغات

طبق گزارش وب‌سایت Business Insider، شرکت جابون (Jawbone) پس از ماه‌ها تلاش، قصد دارد که تمام دارایی‌های خود را به حراج گذاشته و کسب‌وکار خود را به‌طور کامل تعطیل کند. این گزارش نشان می‌دهد که کاهش سهم بازار این شرکت به‌واسطه‌ی فروش چشمگیر اپل واچ، دلیل اصلی تعطیل شدن جابون محسوب می‌شود. البته جابون تنها شرکتی نیست که قربانی محصولات اپل شده است و شرکت پبل (Pebble) هم مدتی پیش توسط فیتبیت به ارزش ۴۰ میلیون دلار، خریداری شد.

مقاله‌های مرتبط:

    جابون از سال گذشته‌ی میلادی، تولید گجت‌های پوشیدنی و از پاییز پارسال، فروش محصولاتش را متوقف کرد؛ سپس باقی‌مانده‌ی محصولاتش را به خریداری نامشخص و با قیمتی پایین واگذار کرد. حسین رحمان، بنیان‌گذار و مدیرعامل جابون، قرار است پس از تعطیل شدن این شرکت، کسب‌وکار جدیدی را با عنوان Jawbone Health Hub تاسیس کند که تمرکز اصلی آن، تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار پزشکی خواهد بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که رحمان، توانسته سرمایه‌گذارهای لازم برای راه‌اندازی شرکت جدیدش را پیدا کند. خبر خوب برای کاربران گجت‌های جابون اینکه شرکت Jawbone Health Hub قرار است در ابتدا سرویس‌های خود را تنها در اختیار این کاربران قرار دهد.

    جابون

    جابون یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گجت‌های پوشیدنی بود. این شرکت در دوران طلایی خود، به ارزش ۳ میلیارد دلار رسیده بود. در حال حاضر، اپل با در اختیار داشتن ۱۶ درصد از بازار گجت‌های پوشیدنی، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است؛ پس از اپل، شیائومی توانسته بیشترین سهم بازار را در دست بگیرد.

    آیا شما از گجت‌های پوشیدنی جابون استفاده کرده‌اید؟ نظر شما در مورد این شرکت چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات