بیانیه اتحادیه اروپا: فصلی جدید در روابط ایران و اروپا

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
اتحادیه اروپا در تازه‌ترین بروشور خود اعلام کرده است که اتصال مجدد اقتصاد ایران و اتحادیه اروپا، رفاه و سعادت ایرانیان و اروپایی‌ها را به طور یکسان افزایش خواهد داد.
تبلیغات

اتحادیه‎ی اروپا به تازگی بروشوری با نام «فصل جدید در روابط ایران و اروپا» و به زبان فارسی درباره‌ی توافق هسته‌ای با ایران منتشر و در آن اعلام کرده است که با اتصال مجدد اقتصاد ایران و اتحادیه اروپا، رفاه و سعادت ایرانیان و اروپایی‌ها به طور یکسان افزایش خواهد یافت.

در این بروشور از برنامه‌ی جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان آغازی برای روابط دیپلماتیک بین اتحادیه‌ی اروپا و ایران نام برده شده است. همچنین به موضوع توافق مشترک ایران و اتحادیه اروپا در مورد همکاری درباره‌ی مقابله با چالش‌های جهانی مانند تغییرات آب و هوا، مواد مخدر، مهاجرت و پناهندگی نیز اشاره شده است. در بخش دیگری با عنوان «اتصال مجدد اقتصاد ایران و اروپا» آمده است:

اتحادیه‌ی اروپا به عنوان یک قدرت اقتصادی جهانی دارای بزرگ‌ترین بازار منفرد جهان با بیش از ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت است. پیش از اعمال تحریم‌های هسته‌ای، اتحادیه‌ی اروپا با ۲۸ کشورِ عضو خود مهمترین شریک تجاری ایران بود و با اتصال مجدد اقتصاد اتحادیه‌ی اروپا و ایران، رفاه و سعادت ایرانیان و اروپایی‌ها به طور یکسان افزایش خواهد یافت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات