نتیجه نظرسنجی: افزایش مداوم قیمت پژو 2008 اصلی‌ترین علت عدم استقبال از طرح پیش‌فروش این خودرو

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
افزایش پله‌ای و مداوم پژو ۲۰۰۸ و در نتیجه کاهش ارزش خرید آن، بزرگ‌ترین علت نارضایتی کاربران و عدم استقبال از پیش‌فروش این خودرو است.
تبلیغات

پژو ۲۰۰۸ یکی از موردانتظارترین خودروهای بازار داخلی است که طی همکاری ایکاپ و پژو در ایران تولید و عرضه خواهد شد. این خودرو مولفه‌های گوناگونی را برای تضمین فروش خوب در ایران به همراه داشت؛ طراحی جذاب، پیشرانه‌ای قدرتمند و البته قیمتی رقابتی که در ابتدا ۷۷ میلیون تومان عنوان شده بود.

اما پس از آغاز مراحل مختلف جهت آماده‌سازی عرضه‌ی خودرو در ایران، شاهد گمانه‌زنی مسئولان از افزایش قیمت خودرو بودیم. از تخمین قیمت بین ۹۰ الی ۱۰۰ میلیون تومانی گرفته تا پیش‌بینی‌ها از قیمت نهایی ۱۰۳ میلیون تومانی. 

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ در روز‌های ۱ و ۳ تیر آغاز شد. درحالی‌که مدیران ایران خودرو خود را برای استقبال بسیار گسترده‌‌ی خریداران آماده کرده بودند، طبق اعلام رسمی این شرکت، تنها ۳۰ درصد از ظرفیت در نظر گرفته‌شده پیش‌فروش شد. 

طبق اعلام کاربران زومیت، افزایش مداوم قیمت پژو ۲۰۰۸ که منجر به کاهش ارزش خرید آن شده است، اصلی‌ترین دلیل عدم استقبال از پیش‌فروش این خودرو بود. اما ۳۳ درصد از کاربران زومیت عدم تعیین قیمت نهایی خودرو را دلیل اصلی پیش‌فروش اندک ۲۰۰۸ عنوان کردند. این در حالی است که اخیرا و پس از اتمام زمان پیش‌فروش، مدیرعامل ایران خودرو قیمت نهایی ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی پژو ۲۰۰۸ را به صورت رسمی اعلام کرد.

مبلغ پیش‌پرداخت ۶۰ میلیون تومانی به عنوان تنها گزینه‌ی خریداران جهت پیش‌خرید پژو ۲۰۰۸ در دسترس بود. به اعتقاد ۱۳ درصد از کاربران زومیت، این موضوع منجر به نارضایتی کاربران از طرح پیش‌فروش این کراس‌اوور شده است. مشکلات وب‌سایت ایران خودرو در روز‌های پیش‌خرید و طولانی بودن زمان تحویل به ترتیب دیگر دلایل استقبال کم از ۲۰۰۸ عنوان شده‌اند. در نهایت نیز کمتر از ۱ درصد از کاربران نظرسنجی زومیت، طرح پیش‌فروش ایران خودرو برای پژو ۲۰۰۸ را بدون مشکل دانستند و از آن رضایت داشتند.

نظرسنجی پژو 2008
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات