چگونه می‌توان از خستگی به خلاقیت رسید؟

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
داشتن حس کلافگی و خستگی در بعضی اوقات، منجر به بروز ایده‌های نوآورانه می‌شود
تبلیغات

اگر سن شما بالای ۳۵ سال است، ممکن است احساس خستگی شدید را درک‌کرده‌باشید و در روزهای طولانی و گرم تابستان، کاری برای انجام‌دادن نداشته باشید و در خانه پرسه بزنید. البته این روزها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند، ممکن است کمتر کسی احساس خستگی کند. اگر به این میزان از بطالت رسیده‌باشید، هر از چندگاهی گوشی خود را چک می‌کنید که چه کسی در شبکه‌های اجتماعی چه چیزی گفته است، به اینستاگرام و فیس‌بوک سر می‌زنید، گیف‌های گربه و عکس‌های خنده دار می‌بینید، باید بدانید که این ممکن است مشکل بسیاری از افراد باشد.

کلافگی برای شما خوب است

یافته‌های علمی جدید نشان می‌دهد که بطالت فقط تاثیر منفی در انسان ندارد. کلافگی، اگر چه ممکن است که در ذات خود نامطبوع باشد، ولی در عوض باعث می‌شود که افراد از خلاقیت خود استفاده کنند تا بتوانند شرایط فعلی‌شان را عوض کنند و برای این کار از ایده‌های جدید استفاده می‌کنند. تحقیقات بسیار زیادی راجع به کلافگی و خستگی انجام شده‌است که نشان می‌دهد بطالت و خستگی ناشی از آن، برای خلاقیت حیاتی است و آنچه از این تحقیقات عملی بر می‌آید، این است که اگر خیلی کم احساس خستگی و کلافگی به شما دست داده است، احتمالا به ایده‌های کمتری دست یافته‌اید.

خستگی

به ذهن خود آموزش دهید از خستگی استفاده کند

اثبات ارزش خستگی، کار آسانی است؛ ولی در مواجهه با آن چکار باید کنیم؟ بیایید به حرف‌های منفی که در جهان مدرن در مورد خستگی گفته می‌شود اهمیت ندهیم. برای اینکه خود و مغزمان را آموزش دهیم که چطور بتوانیم از این خستگی و کلافگی استفاده کنیم، سه قدم باید برداشته شود:

از دنیای معمول خود فاصله بگیرید

 شما به استفاده از وسایل الکترونیک، مثل خیلی از وسایل دیگر اعتیاد پیدا کرده‌اید. بخش پاداش ذهن شما از این کار لذت می‌برد. هر قدر که فعالیت‌های مرتبط با قسمت پاداش مغز شما بیشتر شود، مغز شما بیشتر به دنبال آن خواهد رفت. عکس آن نیز صادق است. اگر تلاش کنید که زمان‌های استفاده از تلفن همراه خود را کنترل کنید، پس از مدتی، این عادت از سر شما می‌افتد و نیاز به چک‌کردن مدام گوشی همراه خود ندارید.

انتظارات ارتباطی خود را از نو بسازید

لازم نیست هر ایمیلی را که گرفتید سریعا را پاسخ دهید. تحقیقات نشان داده‌است که اگربه جای همیشه در دسترس بودن، خودتان را سرشلوغ نشان دهید، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

 با احساسات خود مقابله کنید

ممکن است در راه عبور از خستگی و کلافگی، احساسات ناخوشایندی نیز به شما دست بدهد. در این اوقات احساس بی‌تجربه بودن و بهم‌ریختگی به شما دست می‌دهد. بعضی افراد وقتی در حال مشاجره هستند، سعی می‌کنند حواس خودشان را با گوشی یا سیگار یا یک نوشیدنی پرت کنند. شما باید با این احساسات مقابله کنید، نه اینکه از آنها فرار کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات