مسیرهای آمادگی برای رهبر شدن در تجارت

یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
زندگی حرفه‌ای افراد با دنباله‌روی شروع می‌شود و سپس با پیگیری توسعه‌ی فردی و ایجاد درک مناسب در دیگران از خود، آمادگی فرد برای رهبر شدن بالا می رود.
تبلیغات

 هر چیزی که تجربه کرده‌اید و تجربه می‌کنید، می‌تواند شما را در مسیر حرفه‌ای شغلی‌تان یاری کند. فقط باید خودتان بخواهید. اگر ذهنیت مثبت داشته‌باشید، می‌تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند. اینطور به موضوع نگاه کنید: شغل شما سرمایه‌گذاری طولانی مدت شما بوده و کار روزانه شما نیست. اکثر افرادی که می‌خواهند یک‌شبه به موفقیت برسند افرادی ناآگاه هستند. اگر شما افرادی می‌شناسید که به موقعیت‌های خیلی خوبی رسیده‌اند، مطمئن باشید قبل از رسیدن به این موقعیت ۵، ۱۰ یا ۲۰ سال تلاش کرده‌اند. ما به شما نکاتی می‌گوییم که می‌تواند باعث موفقیت در شغل شما شود و یک رهبر شوید.

چهارچوب مسیر رهبری من

این چهارچوب شامل جمع‌آوری بهترین شیوه‌ها و ایده‌هایی است که می‌تواند به پیشرفت منجر شود. متاسفانه، این موضوع چیزی نیست که بتوان برای آن نسخه واحدی نوشت و نقشه‌ی خاصی برای آن مشخص کرد و گفت که اگر شما از این مسیر بروید، می‌توانید در یک تاریخ مشخص به هدف برسید. مجموعه‌ای از مفاهیم اساسی به شما کمک خواهد کرد که حرکت رو به جلوی خود را آغاز کنید. اگر شما چهارچوب ذکر شده را در این مفاهیم به کار گیرید، مسیر موفقیت مختص خود را ساخته‌اید و آماده خواهید بود که بر دیگران رهبری کنید. نام این چهارچوب "مسیر رهبری من" است که شامل دنباله‌رو بودن، توسعه‌ی فردی و یکی بودن حرف و عمل است. 

دنباله‌رو بودن

اغلب افراد فکر می‌کنند شخصی که دنباله رو است، کسی است که ضعیف است یا قدرت رهبری ندارد. دقیقا عکس این موضوع صادق است. برای اینکه شما رهبر خوبی شوید، باید ابتدا دنباله‌روی فعالی باشید. کلمه‌ی کلیدی "فعال بودن" است. دنباله‌روهای فعال می‌دانند این قسمت از سفر حرفه‌ای آنها، شامل یادگیری و تجربه کسب‌کردن است و در نهایت این دو می‌تواند از یک دنباله‌رو، یک فرد خبره بسازد. نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که بدون اینکه اول دنباله‌روی کرده باشد، رهبر خوبی شده باشد.

توسعه‌ی فردی

تمرکز بر روی توسعه‌ی فردی به شما کمک می‌کند تا به فردی تبدیل شوید که آرزویش را دارید. وقتی که شما مسئول توسعه‌ی فردی خود شوید، فرصت خواهید داشت کارهایی را انجام دهید که حتی فکرش را هم نمی‌توانستید بکنید. برای اینکه به توسعه فردی مناسب دست پیدا کنید باید خود را با افراد و فعالیت‌هایی هم‌جهت کنید که منجر به رشد حرفه‌ای و استفاده از پتانسیل‌های شما می‌شود.

یکی بودن حرف و عمل

بخواهید یا نخواهید انتخاب‌هایی که شما می‌کنید، هر روز دیده شده و توسط افراد قضاوت می‌شود. یعنی شما توانایی بدست آوردن اعتبار و ایجاد اطمینان از طریق فعالیت‌هایتان دارید. آنچه که انجام می‌دهید باید یادگیری مناسبی برای شما داشته باشد تا بتواند شما را در مسیرتان کمک کند. باید دقت داشته باشید که همیشه حرف و عمل شما یکی باشد. افراد بر طبق حرف و عملی که از شما می‌بینند، از شما درک و تصویر پیدا می‌کنند که این تصویر تاثیر بسیار زیادی بر روی جاذبه‌ی شما در پیشرفت حرفه‌ای‌تان دارد. اکثر افراد می‌گویند که نمی‌توانند تصویری که دیگران از آنها دارند را کنترل کنند. البته درست است که نمی‌توانید ذهن دیگران را کنترل کنید، ولی باید بدانید قدرتی که شما برای کنترل تصویر خودتان از دیدگاه دیگران دارید، بسیار بیشتر از چیزی است که فکر می کنید.

استفاده از این کلیدها، حتما می‌تواند در زندگی شخصی شما نیز کارساز باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات