معرفی ۲ شاسی‌ بلند جدید لکسوس در نوامبر ۲۰۱۷

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لکسوس قصد دارد در ماه نوامبر ۲۰۱۷ از دو محصول جدید، شامل کراس‌اوور UX و مدل هفت‌نفره‌ی RX رونمایی کند.
تبلیغات

بنا بر گزارش‌ها، لکسوس به‌عنوان برند لوکس تویوتا قصد دارد در نمایشگاه خودروی توکیو موتورشو که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، از ۲ محصول کراس‌اوور جدید رونمایی کند. یکی از این محصولات خودروی لکسوس UX و دیگری مدل هفت صندلی از کراس‌اوور RX است. لکسوس هدف از تولید این دو محصول را گسترش سبد محصولات خود در بخش کراس‌اوورها عنوان کرده است.

آن‌طور که شواهد نشان می‌دهند، لکسوس RX هفت‌نفره دارای فاصله‌ی بین دو محور ۲۷۹۰ میلی‌متری است که از این نظر با نسخه‌ی پنج صندلی این خودرو یکسان است. اما لکسوس برای افزایش فضا برای سرنشینان ردیف سوم، اقدام به افزایش طول بخش عقبی خودرو یا قسمت (Overhang) کرده است. Overhang به فاصله‌ی مرکز چرخ عقبی خودرو تا انتهای بدنه گفته می‌شود. این خودرو به دلیل طول بیشتر خود پسوند RX L را که حرف «L» آن نشان‌دهنده‌ی کلمه‌ی «Long» است، به همراه خواهد داشت.

لکسوس UX

لکسوس طول بدنه‌ی مدل RX را ۵۰۵۰ میلی‌متر اعلام کرده است که ۱۶۰ میلی‌متر بیشتر از نسخه‌ی معمولی این خودرو است. منابع ژاپنی همچنین معتقدند که لکسوس در مدل هفت‌نفره‌ی RX تغییری در طراحی و ساختار پنجره‌ی عقب ایجاد نخواهد کرد و همان ساختار قبلی حفظ خواهد شد که اگر چنین چیزی صحیح باشد، باید انتظار داشت که سرنشینان ردیف سوم این خودرو دید چندان جالبی نسبت به بیرون خودرو نداشته باشند.

همچنین شنیده‌ها حاکی از این هستند که مدل هفت‌نفره‌ی RX تنها به‌صورت هیبریدی و با کد RX450hL به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که قبلا عنوان شده بود این خودرو دارای نسخه‌ی غیر هیبریدی مجهز به پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری نیز خواهد شد. مدل RX450hL به یک مجموعه‌ی هیبریدی در بخش نیرومحرکه‌ی خود مجهز است که از دو موتور الکتریکی و یک پیشرانه‌ی درون‌سوز شش سیلندر به حجم ۳.۵ لیتر تشکیل شده است.

لکسوس UX

وب‌سایت Autocar عنوان کرده است خودروی کراس‌اوور UX نیز در کنار مدل کشیده‌ی RX روانه‌ی توکیو خواهد شد تا در معرض نمایش قرار گیرد. مدل UX کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی شاسی‌بلندهای لکسوس خواهد بود و در رده‌ای پایین‌تر از مدل NX قرار خواهد گرفت. این مدل به‌احتمال بسیار زیاد از پلتفرم مشترکی با تویوتا C-HR استفاده خواهد کرد. مدل نهایی و تولیدی لکسوس UX در طراحی خود از خودروی مفهومی لکسوس که در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شده بود، الهام خواهد گرفت. این مدل در نسخه‌ی تولیدی خود دارای طراحی متفاوتی در بخش داخلی، در مقایسه با مدل مفهومی سال گذشته خواهد بود، ضمن اینکه از شیشه‌های جانبی بدون فریم خودروی مفهومی نیز در مدل تولیدی اثری نخواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد که طرح کلی بدنه‌ی مدل کانسپت بدون تغییر باقی بماند.

لکسوس UX مفهومی در بخش ابعاد خارجی ۴۴۰۰ میلی‌متر طول و  ۲۶۴۰ میلی‌متر فاصله‌ی محوری دارد که در مقایسه باید گفت مدل NX دارای ۴۶۳۰ میلی‌متر طول و فاصله‌ی محوری ۲۶۶۰ میلی‌متر است. تویوتا C-HR نیز دارای ۴۳۴۰ میلی‌متر طول و فاصله‌ی محوری ۲۶۴۰ میلی‌متری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات