تهران گیم کانونشن آغاز به کار کرد

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگاه و همایش بین‌المللی تهران گیم کانونشن ۲۰۱۷ یا به اختصار TGC به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با همکاری شرکت گیم کانکشن فرانسه امروز آغاز به کار کرد.
تبلیغات

نمایشگاه و همایش بین‌المللی تهران گیم کانونشن ۲۰۱۷ یا Tehran Game Convention به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با همکاری شرکت گیم کانکشن فرانسه امروز در محل همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور فعالان مطرح از کمپانی‌های مختلف مانند یوبی‌سافت، اسکوئرانیکس و مایکروسافت شروع به کار کرد. هدف از این رویداد، به‌اشتراک‌گذاری تجربیات‌ شرکت‌ها در قالب کلاس‌ها و کنفرانس‌های مختلف و بررسی بازی‎های ایرانی برای معرفی به بازارهای جهانی است. تهران گیم کانونشن یک نمایشگاه B2B یا تجاری است، رویدادی که خریداران مطرح و بازیگران اصلی این حوزه با ایرانیان فعال در صنعت بازی‌سازی در آن گرد هم جمع می‌شوند و در نهایت، خروجی آن به یک موفقیت برای هر دو طرف قرارداد ختم می‌شود. 

tgc

نشست افتتاحیه‌ی این رویداد امروز صبح با آغاز نمایشگاه TGC 2017 در سالن Art Hall مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد و کریمی‌ قدوسی،‌ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مهرداد آشتیانی، دبیر TGC و Pierre Carde، مدیر ارشد اجرایی  Game Connection در آن حضور داشتند.

آشتیانی در ابتدای این مراسم به دو جنبه‌ی مهم در برگزاری این رویداد اشاره کرد. جنبه‌ی اول ارتقاء دانش بازی‌سازان ایرانی به دلیل تعامل با بازی‌سازان بین‌المللی و جنبه‌ی دوم توسعه‌ی کسب و کار بازی‌سازی است. آشتیانی با اعلام آمارهایی از استقبال خوب توسعه‌دهندگان خبر داد و همچنین شمار شرکت‌کنندگان در این رویداد در روز آغازین آن تا ساعت ۱۰:۴۰ را بیش از ۲۳۰۰ نفر اعلام کرد.  

براساس اعلام قدوسی ۲۰۰۰ بازی‌ساز ایرانی و ۱۰۰ شرکت بازی‌سازی ایرانی در کشور در رویداد TGC 2017 شرکت کرده‌اند. وی افزود: 

به دلیل قطع ارتباط با بازی‌سازهای خارجی، توسعه‌دهندگان ایرانی قادر به نشر بازی‌های خود در خارج نیستند. 

وی در ادامه هدف از این رویداد را آشتی صنعت بازی‌سازی ایران با جامعه جهانی و ورود دانش این عرصه به ایران دانست. قدوسی نقش شرکت فرانسوی گیم کانکشن را ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی و اعتمادسازی میان شرکت‌های اروپایی، آمریکایی، چینی و ایران اعلام کرد.

قدوسی اعلام کرد که رویدادهای مشابه در سالهای آینده نیز برگزار خواهد شد. او برنامه‌های دیگر بنیاد در خصوص هفته‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران را نیز تشریح کرد و گفت: 

 قصد داریم در سال آینده هفته‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران را برگزار کنیم. این رویداد شامل نمایشگاه مردمی، نمایشگاه تجاری، همایش‌ها و بخش e-Sport خواهد بود.

Pierre Carde رویداد TGS 2017 به عنوان اولین رویداد گیم کانکشن خاورمیانه را کمکی برای بازگشایی درهای ارتباط میان ایران وخارج اعلام کرد و اذعان داشت که این رابطه دچار پیچیدگی‌هایی خواهد بود و مسلما تحقق آن در کوتاه‌مدت ممکن نخواهد بود. مدیرعامل گیم کانکشن گفت:

در ایران بازی‌های با کیفیت مناسب وجود دارد و آن‌ها می‌توانند کسب و کار خود را به بازارهای بین‌المللی گسترش دهند. به شما اطمینان می‌دهم تمام تلاش ما همواره این بوده است که تاجران و متخصصان بین‌المللی صنعت بازی را قانع کنیم که همکاری با صنعت بازی‌های ویدئویی ایران عقلانی است و ارزش سرمایه‌گذاری و توجه دارد.

رویداد TGC 2017 امروز آغاز به کار کرده است و فردا به کار خود پایان می‌دهد. در این نمایشگاه ۶۰ کنفرانس تخصصی برگزار می‌شود که در آن‌ها ۴۰ سخنران غیرایرانی و ۲۰ سخنران ایرانی حضور دارند.

از شرکت‌های مطرحی که در این نمایشگاه حضور دارند شرکت Rovio است که مجموعه بازی‌های محبوب Angry Birds را در جهان عرضه می‌کند. همچنین ناشرانی مانند THQ Nordic (عرضه کننده مجموعه بازی‌های Darksiders و بازی Red Faction)، شرکت Square Enix Europe (عرضه‌کننده‌ی مجموعه‌ی بازی‌های Conflict و Just Cause) و شرکت Deep Silver (عرضه‌کننده‌ی سری بازی‌های Dead Island ،Homefront و This War of Mine: The Little Ones) نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

لیست کامل این شرکت‌ها در صفحه‌ی tehrangamecon.com/attendees قابل مشاهده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات