بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان به ایجاد شغل تخصیص داد

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بانک مرکزی برای ایجاد شغل، ۲۰ هزار میلیارد تومان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص می‌دهد تا علاوه بر اشتغال‌زایی، از ریزش شغل خصوصا در بخش صنعت جلوگیری شود.
تبلیغات

بانک مرکزی  ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد شغل به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص می‌دهد. ۱۰۰ میلیارد تومان از این ۲۰ هزار میلیارد تومان در سه‌ماهه اول تخصیص اعتبار پرداخت خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر، گفت:

معتقدیم که توزیع مستقیم پول مشکلی را حل نمی‌کند. بسیاری از مشکلات در خصوص تکنولوژی، بازاریابی، طراحی فروش و مواد اولیه است. رفع معضل اشتغال نیازمند تلاشی ۵ تا ۶ ساله است و در حال حاضر باید به تثبیت شغل‌ها بپردازیم.

ربیعی به ریزش تعداد شغل در سال ۱۳۹۲ و تعطیلی گسترده واحدها اشاره کرد و این ریزش‌ها را نتیجه‎‌ی یک فرآیند چندساله دانست و گفت:

هیچ صنعتی یک‌ساله بسته نمی‌شود. ریزش نیرو در حوزه صنعت بیشتر است و صنایع بزرگ ریزش بیشتری داشته‌اند، در حالی که صنایع کوچک توانستند خود را سرپا نگه‌دارند.

سا‌ل‌ها رکود در کشور منجر به ایجاد مشکلاتی در حوزه‌ی اشتغال شده است و بنا بر گفته‌ی وزیر، اکنون با یک اقتصاد آب‌رفته مواجه هستیم و با وجود اینکه رشد اقتصادی شروع شده است؛ هنوز کیفیت لازم را کسب نکرده‌ایم. ربیعی برای امسال رشد ۵ درصدی در اقتصاد پیش‌بینی کرد و همچنین اعلام کرد که به دنبال کم کردن نقش نفت و گاز در اقتصاد کشور است.

در قانون بودجه‌ی سال ۹۶، آیین‌نامه‌ای ارائه شده است و بنا به گفته‌ی وزیر، اولین آیین‌نامه در این زمینه است که فقط عدد نیست و برنامه دارد و در واقع یک مانیفست اشتغال است. برنامه‌ی جامع اشتغال در حوزه اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌هایی است که  به گفته‌ی وزیر در حال حاضر در مراکز پراشتغال فعال است و در این خصوص ۵۳ کارشناس بین‌المللی برای تحلیل بازار کار به ایران آمده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رفع فقر مطلق و ایجاد اشتغال فراگیر را دو اولویت دولت دوازدهم اعلام کرد و همچنین به برنامه‌های دولت دوازدهم در توانمندسازی افراد نیازمند و مددجو و وارد کردن آن‌ها به چرخه‌ی فعالیت اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات