ماژول جدید گوشی‌ موتو زد موتورولا؛ دوربین ۳۶۰ درجه

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
موتورولا یک ماژول دوربین ۳۶۰ درجه برای گوشی‌های سری موتو زد تولید کرده است.
تبلیغات

این روزها تعداد دوربین‌های ۳۶۰ درجه که به بازار عرضه شده‌اند، بسیار زیاد است؛ اما بسیاری از نمونه‌های جدید این دسته از محصولات توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ساخته شده است.

ماه گذشته استارتاپ اسنشال یک نمونه دوربین ۳۶۰ درجه به نام PH-1 را در کنار گوشی هوشمند جدید خود معرفی کرد و قرار است آن را در تابستان به بازار عرضه کند. همچنین سامسونگ در این حوزه اخیرا نسل دوم دوربین گیر ۳۶۰ را به بازار عرضه کرده است. حالا موتورولا هم به جمع این شرکت‌ها اضافه شده و دوربین ۳۶۰ درجه مخصوص خود را ساخته است.

بنا به گزارش تک‌رویدر، این شرکت در جریان یک رویداد مطبوعاتی در غنا از دوربین ۳۶۰ جدید خود رونمایی کرد. با وجود اینکه تولید این دوربین، نوعی تقلید از رقبا به نظر می‌رسد؛ ولی یک ویژگی خاص آن را کاملا از نمونه‌های رقیب متمایز می‌کند؛ این دوربین یک موتو ماد است. دوربین یادشده با گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی موتو زد از جمله موتو زد ۲ پلی و گوشی پرچم‌دار جدید موتو زد ۲ که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک معرفی شود، همخوانی دارد.

این دوربین روی یک بخش پشتی بزرگ‌تر قرار گرفته است که خود به‌صورت مغناطیسی به پشت گوشی متصل می‌شود. اگر چه نوع ساختار این محصول باعث می‌شود استفاده از آن آسان باشد؛ اما این دوربین فقط با محصولات سری موتو زد سازگاری دارد و گوشی‌های سری موتو ای و موتو جی از این ویژگی بی‌بهره‌اند.

Moto mod 360 camera

مشخصا پتانسیل زیادی در پلتفرم ماژول‌های موتورولا وجود دارد و برای تأیید این حرف می‌توان به ماژول‌های مختلفی که تاکنون بر اساس این پلتفرم ساخته شده اشاره کرد. البته تعداد ماژول‌هایی که توسط موتورولا ساخته شده است نسبت به آنچه دارندگان گوشی‌های خانواده‌ی موتو زد انتظار داشتند، کمتر است. مسلما قابلیت ضبط ویدیوی ۳۶۰ درجه یک قابلیت بسیار جذاب محسوب می‌شود.

بنا به اعلام تک‌درویدر، لنوو اعلام کرده است که در سال آینده حداقل ۱۲ ماژول جدید تولید خواهد کرد. این شرکت در رویداد برگزارشده در غنا، نمونه‌های اولیه‌ی ماژول‌های جدید خود را در ویدیویی به نمایش گذاشت. از جمله ماژول‌های جدید می‌توان به بلندگوی مارشال و یک دوربین دی‌اس‌ال‌آر با لنزهایی در ابعاد کامل اشاره‌ کرد. علاوه بر این، در ویدیوی یادشده موتو مادی با برند DirecTV به نمایش درآمد که برای استریم محتوا، یک درگاه HDMI در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

شاید برخی از این ماژول‌ها به مرحله‌ی تولید نهایی نرسند؛ اما دوربین ۳۶۰ درجه‌ی مورد بحث در واقع محصولی کامل است.

بد نیست اشاره کنیم که موتورولا یک سری موتو ماد جذاب دیگر هم در اواخر تابستان معرفی خواهد کرد. قاب جدید مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم و باتری توربوپاور از جمله ماژول‌های جدیدی است که فروش آن‌ها از تاریخ ۳۰ جولایی (۸ مرداد) آغاز خواهد شد. این شرکت همچنین یک کنترلر شبیه به کنترلر نینتندو سوئیچ به بازار عرضه خواهد کرد. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات