ال‌جی؛ دومین‌ تأمین‌کننده پنل اولد برای آیفون‌های 2018

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مینگ‌چی کو اعلام کرده است که ال‌جی دیسپلی، برای تأمین بخشی از پنل‌ اولد مورد نیاز برای گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ با اپل همکاری خواهد کرد.
تبلیغات

همان‌طور که در گزارش‌های پیشین ذکر شده است، سامسونگ تنها تأمین‌کننده پنل‌ اولد برای آیفون ۸ خواهد بود؛ اما یک گزارش جدید توسط مینگچی کو، تحلیل‌گر موسسه KGI Securities، حاکی از این موضوع است که شرکت ال‌جی به‌زودی به جمع تأمین‌کنندگان پنل صفحه‌نمایش برای محصولات اپل اضافه خواهد شد.

مینگ‌چی کو توضیح می‌دهد که دلایل مختلفی برای همکاری اپل و ال‌جی، وجود دارد و شرکت کره‌ای ال‌جی، ممکن است بتواند تأمین‌کننده پنل‏ اولد برای محصولات اپل در سال آینده باشد. به نظر می‌رسد که تأمین پنل اولد برای آیفون‎های شرکت اپل، این سازنده را به دردسر انداخته است و همین موضوع باعث شده اپل سازنده دیگری را نیز برای تولید صفحه‎نمایش اولد محصولات خود مد نظر داشته باشد.

به نظر می‌رسد که پیشتازی سامسونگ دیسپلی در بحث فناوری مورد استفاده در نمایشگرها، سبب شده است اپل قدرت کمی برای مذاکره با این شرکت داشته باشد. به همین جهت، اپل به همکاری با ال‌جی دیسپلی برای تأمین پنل اولد مورد نیاز خود در آیفون‌های ۲۰۱۸، متعهد خواهد بود. علاوه‌ بر این، مینگ‌چی کو ادعا می‎کند که شرکت ال‎جی به کمک همکاری با سایر تأمین‌کنندگان، می‌تواند میزان بازده تولید پنل‌ اولد را افزایش دهد. در نتیجه، نگرانی اپل بابت عدم تأمین کافی پنل اولد برای گوشی‌های آیفون در سال آینده رفع خواهد شد.

گمان می‎رود که همکاری ال‌جی دیسپلی با یک تأمین‌کننده مانند GIS، به‎طور قابل ‌توجهی نرخ تولید پنل‌ اولد آیفون را افزایش دهد. باید اشاره کرد که ارتباط ال‌جی با GIS (جنرال اینترفیس سولوشن)، شرکت تابعه فاکس‌کان، می‌تواند در فرایند آماده کردن پنل نمایشگر آیفون‌های اولد مؤثر واقع شود؛ هم‌چنین همکاری با فاکس‌کان، فرایند عیب‌یابی و تولید پنل‌های صفحه‎نمایش را برای گوشی‌های آیفون در سال آینده تسریع خواهد کرد.

ال‎جی دیسپلی نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار روی خطوط تولید خود سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند بخشی از سفارشات مربوط به تأمین پنل اولد برای آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل را به دست آورد. گزارش منتشرشده مبنی بر همکاری اپل با ال‌جی دیسپلی، این موضوع را مجدداً یادآوری می‌کند.

آنچه در رابطه با آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل اهمیت دارد، نیاز اپل به تأمین گسترده پنل اولد برای تمامی گوشی‌های آیفون خود در سال آینده است. برخلاف آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل، تنها یک مدل در سال جاری میلادی با پنل اولد عرضه خواهد شد که در شایعات با نام «آیفون ۸» یا «آیفون پرو» از آن نام‌ برده می‎شود؛ این در حالی است که آیفون‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس فاقد صفحه‏‌نمایش اولد خواهند بود و گزارش‌ها حاکی از این موضوع هستند که اپل، از پنل‌ LCD در این دو مدل استفاده خواهد کرد. در حال حاضر، جزئیات بیشتری در مورد آیفون‌های ۲۰۱۸ از جمله تعداد مدل‌هایی که در سال آینده عرضه خواهد شد، در دسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات