افزایش قیمت محصولات سایپا بیش از آنچه به نظر می‌رسد، خواهد بود

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
معاون بازاریابی و فروش شرکت سایپا، امروز و در طی نشستی خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت. وی درباره افزایش قیمت‌ محصولات سایپا و قرارداد با رنو نیز نکات جدیدی بیان کرد.
تبلیغات

رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش سایپا، امروز طی نشستی خبری با بیان اینکه شرکت سایپا هنوز افزایش قیمت‌های مصوب شورای رقابت را در گروه پراید و تیبا اجرا نکرده است، اعلام کرد:

برخلاف سایر بخش‌های اقتصادی که در ابتدای سال افزایش قیمت محصولات خود را اعمال می‌کنند؛ در بخش خودرو، این افزایش قیمت در میانه‌ی سال انجام می‌شود و اکنون نیز پس از گذشت ۵ ماه از سال جدید، مجوز شورای رقابت جهت افزایش قیمت محصولات سایپا را دریافت کرده‌ایم.

وی ضمن اعلام این مطلب که بر اساس مجوز شورای رقابت، مقدار متوسط افزایش قیمت در گروه پراید و تیبا، ۱.۲۵ درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد:

پراید ۱۳۱، پراید ۱۳۲، پراید ۱۱۱ و تیبا SX به ترتیب ۱.۹، ۲، ۰.۵۳ و ۱.۹۲ درصد افزایش قیمت تجربه خواهند کرد. همچنین تیبا هاچ‌بک ۲.۷۸ درصد و رنو ساندرو دنده‌ای به همراه پارس تندر، ۳.۵۱ درصد اجازه‌ی افزایش قیمت خواهند داشت.

افزایش قیمت محصولات سایپا از هفته آینده اعمال خواهد شد

معاون بازاریابی و فروش سایپا در مورد رکود حاکم بر بازار خودرو و عدم پذیرش افزایش قیمت خودرو در بازار فعلی و همچنین قیمت نهایی محصولات سایپا پس از اجرای مصوبه افزایش قیمت، اعلام کرد:

افزایش ۱ تا ۳ درصدی قیمت خودرو تأثیری در بازار ندارد، چراکه این میزان بسیار اندک است. البته با توجه به اینکه درصدهای اعلام‌شده همه بر روی قیمت پایه‌ی خودرو اعمال خواهد شد؛ طبیعی است که در مالیات بر ارزش افزوده، عوارض گمرکی و ... نیز تأثیرگذار خواهد بود و بر این اساس، افزایش‌های اعلام‌شده در عمل بیش از آنچه به نظر می‌رسد، تأثیر خواهد گذاشت.
سایپا پراید

تقی زاده این نکته را هم بیان کرد که «مصوبه شورای رقابت مبنی بر مجوز افزایش قیمت، دچار ابهاماتی است که تلاش می‌کنیم در هفته جاری و طی جلسه‌ای با اعضای این شورا، این ابهامات برطرف شده و از هفته آینده افزایش قیمت را بر روی محصولات سایپا اعمال کنیم.»

وی درباره وضعیت خودروهایی که دعوت‌نامه آن‌ها برای مشتریان ارسال شده است، گفت:

این دسته از مشتریان نیز باید تا تاریخ مشخص‌شده در دعوت‌نامه نسبت به پرداخت هزینه باقیمانده خودرو اقدام کنند؛ در غیر این صورت قیمت‌های جدید، برای آن‌ها نیز لحاظ خواهد شد.

افزایش قیمت محصولات سایپا بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد، خواهد بود

تقی زاده درباره ارتقاء کیفیت محصولات سایپا نیز اعلام کرد که بر اساس توافقات انجام‌شده، محصولات جدیدی مانند کوئیک و ساینا به‌زودی روانه بازار خواهند شد. به گفته تقی‌زاده، بیشتر مشکلات پیشرانه و جعبه‌دنده تیبا برطرف شده و در بحث قطعه‌سازی، سایپا سخت‌گیری‌هایی اعمال کرده است. سایپا با قطعه‌سازانی که محصولات آن‌ها کیفیت لازم را ندارند، قطع همکاری خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات سایپا و سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد تومانی این شرکت در بخش تحقیق و توسعه، خبر از اجرای طرح افزایش کیفی محصولات و رضایت‌مندی مشتریان طی ۲ سال اخیر داد که در همین راستا، با رفع مشکل قالب‌ها و قطع همکاری با قطعه‌سازان بی‌کیفیت، اقدامات لازم انجام شده است. به گفته تقی‌زاده از ابتدای سال ۹۶، تقریبا ۲۲۴ هزار مشتری جدید برای دریافت خودروی سواری در سامانه سایپا ثبت نام کرده‌اند که از این میزان، ۱۶۸ هزار درخواست مربوط به سایپا و مابقی به زیرمجموعه‌های سایپا مرتبط است.

رنو پارس تندر

تقی زاده همچنین نسبت به شایعات و صحبت‌های چند روز اخیر مبنی بر عدم تمدید قرارداد تولید تندر 90 توسط رنو واکنش نشان داد. او با اعلام این مطلب که در زمینه‌ی ادامه همکاری با رنو در جهت تولید محصولات خانواده تندر 90، هیچ مشکلی وجود ندارد، اذعان داشت:

بازار ایران برای رنو از اهمیت خاصی برخوردار است و تولید محصولات خانواده تندر 90،‌ نه‌تنها ادامه دارد بلکه افزایش نیز یافته است.

تقی‌زاده همچنین علت حاشیه سود بالای محصولات تندر 90 و ساندرو استپ وی به‌واسطه‌ی اختلاف زیاد قیمت کارخانه و بازار را عدم تأمین قطعات کافی توسط رنو دانست. وی اعلام کرد که رنو همواره برای کشورهای مختلف سهمیه‌ی تولید در نظر می‌گیرد و از آنجایی که عرضه و تقاضای این خودروها در بازار کشور ما، همخوانی ندارد؛ لذا اختلاف قیمت کارخانه و بازار طبیعی است که البته این موضوع بر خلاف تصور عامه، به ضرر خودروساز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات