توقف تولید پراید، قطعی است

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد با وجود استفاده‌‌ی گسترده‌ی اقشار کم‌درآمد جامعه از پراید، این خودرو قطعا از چرخه تولید خارج خواهد شد.
تبلیغات

مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با اعلام اینکه پراید قطعا جای خود را به محصولات جدید خواهد داد، به خبرنگاران گفت:

ما نیز در گروه خودروسازی سایپا، مایل به خروج پراید از چرخه تولید هستیم؛ اما باید بپذیریم که درآمد بسیاری از اقشار کم‌بضاعت جامعه به این خودرو وابسته است. تلاش می‌کنیم در مسیر فرآیند توقف تولید پراید، اقشار کم‌درآمد آسیب نبینند.
پراید سایپا ۱۳۱

وی با اعلام این مطلب که در حال حاضر، پراید بخش قابل توجهی از اشتغال کشور را رقم زده است، خاطرنشان کرد:

پراید خودروی مطلوب اقشار کم‌درآمد جامعه است. با توجه به استفاده گسترده این قشر از مردم عزیزمان از پراید برای امرار معاش و گذران زندگی خود، این دغدغه در گروه سایپا وجود دارد که با خروج پراید از چرخه تولید، این بخش قابل توجه از هم‌وطنانمان دچار مشکل شوند.

جمالی همچنین اعلام کرد که از بخش فروش سایپا خواسته شده است تا پیش از خروج رسمی پراید از چرخه تولید، طرحی را آماده و به اجرا بگذارند که در این مرحله‌ی گذار، کمترین آسیب به قشرهای کم‌درآمد وارد شود.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده، تمامی خودروهایی که نتوانند استانداردهای ۸۲ گانه سازمان استاندارد را از سال ۹۷ اجرایی کنند، باید از چرخه تولید خارج شوند. پراید نیز یکی از خودروهایی است که شامل این طرح خواهد شد و طبق اعلام مسئولان سایپا، تولید این خودرو به‌تدریج و تا پایان سال ۹۷ به‌کلی متوقف خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات