معاون وزیر ارتباطات: دولت قصد دسترسی به اطلاعات خصوصی مردم در تلگرام ندارد

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است مدیر تلگرام اظهارات وزیر ارتباطات درباره‌ی انتقال سرور تلگرام را  تکذیب نکرده و هدف دولت، کنترل اطلاعات شخصی کاربران نیست.
تبلیغات

انداختن توپ‌ به زمین رسانه‌ها همچنان ادامه دارد. امروز معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبری را که روز گذشته وزیر ارتباطات به‌صورت قاطعانه درباره‌ی انتقال سرورهای تلگرام به ایران اعلام کرده بود، تکذیب و انتشار این خبر را شیطنت رسانه‌ها اعلام کرد؛ این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نیز این خبر را با عنوان «انتقال سرورهای تلگرام به ایران» منتشر کرد.

آذری جهرمی در مورد این موضوع گفت:

برداشت بنده از توییت مدیر تلگرام، تکذیب اظهارات آقای واعظی نبوده است؛ بلکه توضیح و تصحیح برخی برداشت‌ها بود.

ابن در حالی است که دوروف صراحتا اعلام کرده است که هرگز هیچ سروری را به ایران منتقل نخواهد کرد و هیچ‌وقت قصد ندارد اطلاعات خصوصی کاربران را در اختیار هیچ کشوری قرار دهد. آذری جهرمی نیز در پاسخ به این موضوع، درباره‌ی اطلاعات شخصی کاربران گفت: 

دولت هیچ درخواستی برای دسترسی به اطلاعات خصوصی مردم نداشته است و فضاسازی در این خصوص با اهداف خاص دنبال می‌شود.

آذری جهرمی همچنین خبر از راه‌اندازی یک نسخه‌ از شبکه‌ی توزیع محتوای تلگرام یا همان CDN داده و این اقدام را عاملی برای افزایش کیفیت سرویس و کاهش قیمت تمام‌شده برای کاربران اینترنت دانسته است. رئیس شرکت زیرساخت، افزایش تعامل ایران با تلگرام و سایر شرکت‌ها را تلاش مؤثری برای غلبه بر فضای ایران‌هراسی در دنیا می‌داند.

از سوی دیگر، خبر انتقال سرور‌های تلگرام این روزها مدیر تلگرام را کلافه کرده؛ پاول دوروف مجبور است هر روز این موضوع را برای کاربران توضیح دهد. دوروف از کاربران و روزنامه‌نگاران خواسته است برای دریافت جزئبات درباره‌ی این موضوع به کانال تلگرامی وی مراجعه و توضیح وی درباره‌ی این موضوع را مطالعه کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات