وزیر ارتباطات: سرورهای تلگرام به ایران منتقل شدند (بروزرسانی شد)

یک‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که پس از برگزاری جلسه با مدیران تلگرام، سرورهای این شرکت به ایران منتقل شدند.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه‌ی بهره‌برداری از نخستین پارک علم و فناوری ایران، با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با مدیران تلگرام درباره‌ی انتقال سرورهای این پیام‌رسان به ایران، گفت:

در نتیجه‌ی جلساتی که داشتیم برخی از سرورهای تلگرام به ایران منتقل شده است و قرار است به‌زودی تلگرام شبکه‌ی انتقال محتوا یا CDN-های خود را نیز به ایران منتقل کند.

واعظی موضوع ورود سرورهای تلگرام به ایران را موضوع بزرگی دانست و درباره‌ی ادامه‌ی مذاکرات با این شرکت ابراز امیدواری کرد.

وزیر ارتباطات از صحبت‌ها منتقدان درباره‌ی انتقال سرور تلگرام به ایران گلایه کرد و از آن‌ها خواست با حرف‌های غیر تخصصی خود در جریان به انجام رسیدن مذاکرات اختلال ایجاد نکنند و اجازه دهند مذاکرات گام به گام پیش برود.

 شبکه انتقال محتوا یا سی‌دی‌ان (Content Delivery Network‌؛ به‌اختصار CDN)‌، شبکه‌ای گسترده از سرورهای مستقر در نقاط مختلف دنیا است که اطلاعات ایستا یا آن دسته از اطلاعات را که با تغییرات کمتری همراه هستند، در میانه راه ذخیره می‌کند و به این ترتیب وب‌سایت مورد نظر کاربر با سرعت دو برابر بارگذاری می‌شود. به این ترتیب با انتقال CDN-های تلگرام به ایران سرعت دسترسی به محتوا افزایش خواهد یافت.

به گفته‌ی واعظی، مذاکرات نتیجه داده‌اند و موضوع یک‌طرفه نیست و در مورد آن توافق صورت گرفته است.

بروزرسانی: ساعتی پیش مدیر تلگرام، برای چندمین بار اعلام کرد که این شرکت هیچ سروری را به ایران منتقل نخواهد کرد. پاول دوروف تأکید کرد که تنها CDN-های این شرکت به ایران منتقل می‌شوند. به گفته‌ی دوروف، اطلاعات این CDN-ها کدگذاری شده و غیر قابل دسترسی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات