طراحی دفتر کار iCore ، شعبه مسکو

یک‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دفتر کار iCore توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی زا بور طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: زا بور
  • کارفرما: iCore
  • متراژ: ۷۱۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۷
  • محل: مسکو

شرکت iCore که در زمینه‌ی فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، رشد سریعی در عرصه‌ی استفاده عملی از تکنولوژی‌های یکپارچه و چندرسانه‌ای در فرآیندهای تجاری داشته است. هدف مدیریت شرکت این بوده است که دکوراسیون و طراحی داخلی دفتر نشان‌دهنده‌ی ابتکار و نوآوری، پیشرفت و توسعه‌، پویایی و اولویت‌های اصلی آن باشد. این دفتر در دو طبقه و در یک مرکز تجاری جدید واقع شده است؛ بخش کوچک‌تر با مساحت ۱۸۰ مترمربع در طبقه‌ی سوم و بخش بزرگ‌تر با مساحت ۵۳۰ مترمربع در طبقه‌ی چهارم قرار دارد. برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بخش اصلی دفتر، بیشترین توجه و دقت صورت گرفته است؛ زیرا بخش اصلی دفتر، علاوه بر اینکه محل کار کارمندان iCore است، به‌طور خاص برای مراجعان و مشتریان شرکت طراحی شده است. فضای داخلی دفتر در راستای دالان ورودی در دو جهت امتداد یافته و برحسب میزان دسترسی به بخش‌های مختلف تقسیم شده است؛ بنابراین معماران از چندین روش متفاوت برای تقسیم‌بندی فضای داخلی دفتر استفاده کرده‌اند. طراحان همچنین بخش‌هایی را به‌عنوان محیط عمومی در نظر گرفته‌اند؛ بخش‌هایی از دفتر کار که نیازمند دسترسی بیشتر هستند و فقط با دیواره‌های شیشه‌ای از بقیه‌ی قسمت‌ها جدا شده‌اند. طراحان زا بور در نهایت اتاقک‌هایی با دسترسی کمتر در این دفتر کار مدرن طراحی‌ کرده‌اند و با چنین تنوعی در طراحی، یک محیط کار راحت با قسمت‌ها و بخش‌های مختلف با کاربردهای جداگانه ایجاد کرده‌اند. 

icore طراحی دفتر

اولویت‌های اصلی این شرکت در طراحی داخلی آن کاملا قابل مشاهده هستند؛ دکوراسیون داخلی دفتر، توسعه‌ی فناوری‌های مدرن و تمایل این شرکت برای پیشرفت و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید را به‌خوبی نشان می‌دهد. در واقع طراحان با تمرکز بر نام شرکت، طراحی داخلی دفتر را انجام داده‌اند. راه‌حل استفاده‌شده توسط طراحان شرکت زا بور از لحاظ بصری کاملا واضح و مشخص است؛ از اتاق کنفرانس که مرکز این دفتر تلقی می‌شود و دارای دیواره‌ی شیشه‌ای است، چشم‌اندازی از راهرو و سایر بخش‌های دفتر به‌خوبی نمایان است و به نظر می‌رسد که سایر قسمت‌های دفتر به اتاقی که کنفرانس‌ها و جلسات کاری در آن برگزار می‌شود، متصل شده‌اند؛ این ایده از نام شرکت (iCore (information Core گرفته شده است.

icore طراحی دفتر

برای طراحی اتاق کنفرانس از همان رنگ‌ها‌، مصالح و طرح‌هایی استفاده شده که برای سایر قسمت‌ها به کار رفته است. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص دفتر icore توجه آن به راحتی کارکنان و  ایجاد یک محیط کار ارگونومیک است. شرکت زا بور همیشه به راحتی کارمندان در محل کار توجه خاص دارد؛ به‌طور مثال صدایی که توسط ابزارها و تجهیزات محل کار در حین کار کردن تولید می‌شود یکی از مشکلات مهمی است که شرکت‌های بزرگ با آن روبرو هستند. با وجود این صداهای مزاحم، کارمندان تمرکز و دقت کافی برای انجام وظایف خود نخواهند داشت. یکی از جالب‌ترین راه‌ حل‌هایی استفاده‌شده در این پروژه، بهره‌مندی از عایق‌های صوتی مدرن است؛ این عایق‌های جاذب صدا از چوب‌پنبه‌‌ی فشرده ساخته می‌شوند. سقف و دیوارهایی که با استفاده از این عایق‌های جاذب صوت پوشانده شده‌اند، تا حد زیادی ویژگی‌های آکوستیک محیط کار را کاهش می‌دهند؛ در نتیجه محیط کار مناسب‌تری ایجاد می‌شود و تعداد کارمندان بیشتری می‌توانند به‌طور هم‌زمان مشغول به کار باشند. جالب است بدانید برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی این دفتر بودجه‌ی هنگفتی به کار نرفته؛ اما نتیجه‌ی کار ایجاد یک محیط شاداب و پویا است. طراح با استفاده از گرافیک و طراحی حجم‌های پیچیده و ترکیب رنگ‌ها، تأثیر بصری خاصی به وجود آورده است که هیچ‌یک از این عناصر به‌تنهایی نمی‌تواند چنین توازن و تأثیری ایجاد کند. طراحی خاص شرکت زا بور باعث شده است که فضای داخلی این دفتر کار، بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد؛ به‌طوری که در نگاه اول مساحت دفتر بیشتر از ۷۰۰ متر به نظر می‌رسد. اگرچه در طراحی داخلی این ساختمان تنوع رنگ دیده نمی‌شود؛ اما ترکیب رنگ‌های به‌کاررفته، هارمونی جالبی ایجاد کرده است.

در ادامه نگاهی به تصاویر گرفته‌شده از دفتر کار iCore خواهیم انداخت:

طراحی دفتر کار iCore
طراحی دفتر کار icore
icore طراحی دفتر
در ادامه نگاهی به تصاویر گرفته‌شده از دفتر کار جدید ویبلی خواهیم انداخت:
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات