نخستین پارک علم و فناوری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران افتتاح شد

یک‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
نخستین پارک علم و فناوری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با حضور وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نخستین پارک علم و فناوری ایران را افتتاح کرد. این پارک معتبرترین مرکز توسعه‌ی کسب و کار حوزه‌ی ICT است. هدف از ایجاد این پارک استقرار و همکاری شرکت‌های داخلی و بین‌المللی است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنیان‌گذار این پارک است. این پارک در کیلومتر ۲۶ جاده‌ی کرج واقع شده و وسعت آن ۲۴ هکتار است که در حال حاضر ۱۸ هزار متر مربع ساختمان قابل بهره‌برداری دارد. مطابق زمان‌بندی انجام‌شده، تا خرداد سال آینده این بناها در تراز بنا‌های فاخر اداری بازسازی خواهند شد و در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ تعداد شرکت‌های مستقر در این پارک به ۵۴ واحد برسد. امروز نخستین فراخوان عمومی برای متقاضیان استقرار در این پارک منتشر خواهد شد.

شرکت‌ها برای ورود به برنامه‌ها و بهره‌گیری از مزایای آن باید فرآیند پذیرش و گزینش را پشت سر بگذارند و برنا‌مه‌های مربوط را دنبال کنند. برنامه‌های این پارک توسعه‌ی شرکت‌های جوان و رسیدن به درآمد سالانه ۵ میلیارد تومان برای هر شرکت، اجرای طرح نوآوری باز، تضمین خرید در مقابل تضمین کیفیت کالا و خرید خدمات با هدف توسعه‌ی نوآوری، شبکه‌سازی مراکز رشد علم و فناوری و مراکز نوآوری دانشگاه‌ها، مهاجرت معکوس استعدادهای ایرانی از خارج از کشور به ایران و حفظ استعدادهای برتر این حوزه است.

حجم بازار فناوری اطلاعات ایران از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ به ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های این‌چنینی طبق برنامه‌ی ششم توسعه این، مبلغ تا پایان این برنامه به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات