توشیبا، وسترن دیجیتال را تحت پیگرد قانونی قرار داد

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وسترن دیجیتال به‌عنوان شریک توشیبا، مخالف فروش بخش تراشه این شرکت است. حال توشیبا این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.
تبلیغات

توشیبا قصد دارد از وسترن دیجیتال به دلیل مداخله‌ در فروش بخش تراشه این شرکت شکایت کند و یک میلیارد دلار غرامت بگیرد. هفته گذشته، توشیبا اعلام کرد که وسترن دیجیتال در فروش بخش تراشه این شرکت دخالت زیادی کرده و قدرت خود را در فروش این بخش، بیش از حد جلوه داده است. به‌علاوه، توشیبا کارهایی انجام داده است تا کارمندان وسترن دیجیتال که در کارخانه یوکائچی هستند، هیچ اطلاعاتی از همکاری این دو شرکت دریافت نکنند.

هفته پیش، توشیبا تقریبا فروش بخش تراشه خود را به کنسرسیومی از دولت ژاپن، SK Hynix کره جنوبی و شرکت سرمایه‌گذاری Bain Capital به ارزش ۱۸ میلیارد دلار تکمیل کرده بود، اما مخالفت وسترن دیجیتال باعث شد این فروش به سرانجام نرسد. وسترن دیجیتال قصد دارد بخش تراشه توشیبا را خریداری کند، اما پیشنهاد اولیه این شرکت به دلیل مبلغ کم رد شد. هفته گذشته، وسترن دیجیتال با همکاری موسسه مالی KKR پیشنهاد دیگری به توشیبا ارائه داد؛ اما منابع آگاه می‌‌گویند پیشنهاد جدید وسترن دیجیتال چندان تفاوتی با پیشنهاد پیشین ندارد.

وسترن دیجیتال ادعا می‌کند درحالی‌که فروش بخش تراشه‌های NAND تحت برند سان‌دیسک وسترن دیجیتال است، توشیبا هم حقوق سان‌دیسک را نادیده گرفته است و هم اهمیتی به فرایند حقوقی نمی‌دهد. استیو میلیگان از وسترن دیجیتال می‌گوید:

تلاش‌های توشیبا برای دور زدن حقوق قراردادی ما باعث شده است ما این اقدامات را انجام دهیم. این نگرانی ما بود که اهمیتی به آن داده نشد. توشیبا کارهایی را دنبال می‌کند که حقوق ما نادیده گرفته می‌شود و نه‌تنها با منافع شراکت ما مغایرت دارد، بلکه علایق کارکنان سخت‌کوش بخش تراشه توشیبا را نیز نادیده می‌گیرد. 

توشیبا برای اینکه بتواند بخشی از مشکلات مالی خود را مرتفع کند، نیاز دارد این فروش را به سرانجام برساند. این شرکت پس از اینکه خرید وستینگهاوس شکست خورد، دچار مشکلات مالی زیادی شد. توشیبا تا‌به‌حال از این خرید ۶.۳ میلیارد دلار ضرر کرده است و اگر تغییرات بیشتری صورت پذیرد، میزان ضرر به ۹ میلیارد دلار نیز خواهد رسید.

فروش بخش حافظه NAND توشیبا بسیار دشوار خواهد بود؛ چون یکی از سودده‌ترین بخش‌های توشیبا است و در عین حال نشان می‌دهد که توشیبا از نظر مالی در چه موقعیت خطرناکی قرار دارد. مشکل مالی این شرکت به حدی است که ممکن است از بورس توکیو خارج شود. توشیبا اعلام کرده است که به مذاکرات برای فروش بخش تراشه خود ادامه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات