اپل عینک واقعیت افزوده می‌سازد

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید اپل، نشان می‌دهد که این کمپانی اولین عینک واقعیت افزوده خود را طراحی کرده است و قصد دارد به‌طور جدی در این صنعت فعالیت کند.
تبلیغات

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال می‌کنید، حتما مطلع هستید که بزرگان این صنعت قصد دارند به کمک فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، لایه‌های جدیدی به زندگی روزمره‌ی ما اضافه کنند. اپل هم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در دنیای فناوری، از این قاعده مستثنا نیست. این شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری زیادی در دنیای AR و VR انجام دهد و ظاهرا یک عینک واقعیت افزوده، مشابه گوگل گلس طراحی کرده است.

اپل در چند سال گذشته تلاش کرده است که اکثر دستگاه‌های خود را با واقعیت افزوده سازگار کند؛ اما این موضوع برای اپل کافی نیست و قصد دارد مثل گوگل، یک عینک واقعیت افزوده هم تولید کند.

مدتی پیش، تیم کوک اعلام کرد شرکتش در حال ساخت یک دستگاه واقعیت افزوده است؛ ولی ماه‌ها طول کشید تا اولین تصویر از این دستگاه منتشر شود. روز گذشته، تصاویری از پنت جدید ثبت‌شده توسط شرکت اپل منتشر شد که به یک عینک واقعیت افزوده اشاره دارد.  یکی ازاین تصاویر نشان می‌دهد که عینک اپل کارکرد ساده‌ای دارد؛ کافی است آن را روی چشمان خود قرار دهید تا اطلاعات و داده‌های مختلف نمایش داده شود. در تصویر زیر، قسمت‌های مختلف داخل یک خودرو روی نمایشگر آیپد به‌صورت واقعیت افزوده نشان داده شده است.

واقعیت افزوده اپل

شاید تصور کنید که این کار خیلی ساده است؛ ولی طراحی و ساخت دستگاهی که بتواند واقعیت افزوده را در اختیار کاربران عادی قرار دهد، امر دشواری محسوب می‌شود. اپل روی فناوری واقعیت افزوده با ARKit، سرمایه‌گذاری بلندمدتی انجام داده است. این کیت به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بتوانند محتوا و اپلیکیشن‌های مورد نیاز این عینک را طراحی کنند. در نظر داشته باشید که واقعیت افزوده، فناوری گران‌قیمتی محسوب می‌شود و همانند گوگل گلس، عینک واقعیت افزوده‌ی اپل قیمت زیادی خواهد داشت.

نظر شما در مورد این عینک چیست؟ آیا شما عینک واقعیت افزوده‌ی ساخت اپل را خریداری می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات