آغاز تولید تراشه‌های A11 توسط TSMC برای آیفون 8

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش شده که TSMC تولید تراشه‎های ۱۰ نانومتری A11 را آغاز کرده است. گفته می‌شود این تراشه در آیفون 8 اپل به‌ کار گرفته خواهد شد.
تبلیغات

درحالی‌که تحلیل‌گران هنوز چندان مطمئن نیستند که شرکت اپل، تولید آیفون ۸ را برای عرضه این مدل در ماه سپتامبر افزایش می‌دهد؛ گزارش روز جمعه وب‌سایت تایوانی تک‌نیوز به نقل از دیجی‌تایمز، از این موضوع حکایت دارد که تولید انبوه تراشه‌ A11 اپل توسط TSMC آغاز شده است. تراشه مورد بحث، احتمالاً قدرت پردازشی آیفون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل را از جمله آیفون ۸، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس تأمین خواهد کرد. در همین رابطه، اعلام شده است:

صنایع نیمه‎هادی تایوان (TSMC)، تولید انبوه چیپ‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را در سه‌ماهه‌ی سوم به‌منظور آماده کردن سفارشات برای تراشه‌ A11 اپل و Kirin 970 های‌سیلیکون، آغاز کرده است.

اینکه اپل در نهایت موفق خواهد شد آیفون ۸ را به همراه مدل‌های دیگر از اواخر تابستان عرضه کند یا خیر؛ هنوز مشخص نیست. گفته می‌شود اپل برای تولید گسترده گوشی پرچم‎دار جدید خود با مشکلات عمده‌ای مواجه شده و همین موضوع سبب شده است تولید آیفون ۸ به تعویق بیفتد.

یکی از این مشکلات، بازدهی پایین تولید پنل‏‌های صفحه‏‌نمایش اولد عنوان می‎شود که شرکت سامسونگ دیسپلی، مسئولیت تأمین آن را برای آیفونهای اپل بر عهده دارد. مشکل دیگر، مربوط به حسگرهای جلوی گوشی برای ارزیابی سه‎بعدی چهره است؛ برخی دیگر، ایرادات نرم‎افزاری احتمالی را به‌عنوان یک مانع برای عرضه آیفون ۸ به همراه دو مدل دیگر یعنی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس عنوان می‌کنند.

بنجامین گسکین، مدتی پیش اعلام کرد که تولید آزمایشی آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل آغاز شده است؛ به همین جهت، گمان می‎رفت که احتمالاً شایعات پیشین مبنی بر تأخیر در عرضه آیفون ۸ صحت ندارد. بااین‌حال وب‌سایت Macotakara به فاصله دو روز پس از این خبر، مدعی شد که آیفون ۸ اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۱۸ اپل و از آبان ماه عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات