آئودی TT RS-R، با قدرت 500 اسب بخار معرفی شد

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ABT Sportsline، قدرت و عملکرد خودروی آئودی را افزایش داده است. این خودرو حالا به اندازه آئودی R8 اسپایدر V10 پلاس، سریع خواهد بود.
تبلیغات

شرکت آلمانی ABT Sportsline، در رشته موتورریسینگ و تیونینگ خودرو فعالیت می‌کند. این شرکت، معمولا با آئودی و برندهای اصلی گروه فولکس‌واگن مثل اشکودا، سئات و فولکس‌واگن سروکار دارد. ABT، با استفاده از فنربندی و تعلیق‌های اسپورت،‌ تقویت‌کننده‌های قدرت موتور، چرخ‌های کم‌وزن، کیت بدنه‌ی آیرودینامیک و سایر ابزار بهبودسازی عملکرد، خودروهای مختلف را دستخوش تغییراتی جذاب می‌کند. ABT در آخرین پروژه خود؛ عملکرد آئودی TT RS را به برادر بزرگتر این خودرو یعنی R8 اسپایدر نزدیک کرده است. در ادامه نگاهی به این نسخه خواهیم داشت؛ ویرایش خاص خودروی TT RS-R که به تعداد محدود ۵۰ نسخه از نوع کوپه و به همین تعداد از نوع رودستر تولید می‌شود.

آئودی TT RS-R

هر دو نوع بدنه، با تغییرات سنگین پیشرانه پنج سیلندر ۲.۵ لیتری توربوشارژ مواجه بوده‌اند؛ به طوری که حالا این موتور با آزادسازی ۱۰۰ اسب‌بخار اضافه، در مجموع ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و با اعمال اضافه گشتاور  ۹۰ نیوتن‌متری به مجموع گشتاور ۵۷۰ نیوتن‌متر می‌رسد. ABT تنها در مورد نسخه رودستر اطلاعات داده است و می‌گوید که این خودرو در حرکت از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، نیم‌ ثانیه از نوع استاندارد سریع‌تر بوده و در ۳.۴ ثانیه به این سرعت دست‌ می‌یابد. به این ترتیب آئودی TT RS-R فقط ۰.۱ ثانیه از خودروی R8 اسپایدر V10 پلاس، آهسته‌تر است.

اطلاعاتی در مورد بیشینه سرعت این خودرو در دسترس نیست؛ فقط محض یادآوری می‌گوییم که نسخه معمولی آئودی TT رودستر، به نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. ویدیوی دیدنی زیر مربوط به این نسخه را از دست ندهید.

تغییرات و تقویت خودروی آئودی TT RS به پیشرانه محدود نمی‌شود و ABT برای بدنه خودرو هم سنگ تمام گذاشته است. بارزترین این تغییرات، کیت بدنه خشمگین این خودرو با اجزای فیبر کربنی است؛ از لبه اسپویلر جلو و کاناردها (بال‌های کوچک) گرفته تا تقسیم‌کننده‌های جانبی و توزیع‌کننده پشتی؛ آئودی TT RS-R، هماهنگی لازم با نیروی ارتقاء‌یافته خود را پیدا کرده است. چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی مشکی براق و یک سیستم اگزوز ضدزنگ فولادی با چهار لوله خروجی در بدنه قابل رویت هستند. در مورد قیمت اطلاعاتی منتشر نشده ولی شرکت ABT اظهار داشته است که می‌توان قطعات به‌روزرسانی را به صورت جداگانه سفارش داده و روی نسل فعلی خودروی آئودی TT RS نصب کرد. در پایان این مطلب، تماشای گالری تصاویر و ویدیوی تماشایی عبور این خودرو از جاده‌های کوهستانی را از دست ندهید.

آئودی TT RS-R
آئودی TT RS-R
آئودی TT RS-R
آئودی TT RS-R
آئودی TT RS-R
آئودی TT RS-R
آئودی TT RS-R
آئودی TT RS-R
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات