گوشی‌‌های پیکسل 2 فاقد جک هدفون خواهد بود

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس یک شایعه جدید، گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل فاقد جک هدفون خواهد بود و تنها از درگاه یواس‌بی نوع سی استفاده می‌کند.
تبلیغات

آیفون ۷ و ۷ پلاس، اولین گوشی‌های هوشمند فاقد جک هدفون محسوب نمی‌شوند و حتی، تنها محصولاتی در بازار نیستند که بدون این درگاه به فروش می‌رسند. با این‌حال، اپل خطر کرد و با وجود تقاضا برای ارایه‌ی جک هدفون به همراه آیفون‌های جدیدش، تصمیم گرفت تا از استانداردهای جدیدتری در آیفون‌های ۲۰۱۶ استفاده کند. با گذشت یک سال، عدم عرضه آیفون‌های جدید با جک هدفون، دیگر چندان حائز اهمیت نیست و کم‌تر کسی به نبود جک ۳.۵ میلی‌متری در آیفون‎های اپل اهمیت می‎دهد. البته، شرکت اپل هم تصمیمی برای بازگرداندن جک هدفون به آیفون‎های خود ندارد!

سازندگان دیگر نیز با مشاهده رویه اپل، تصمیم گرفته‌اند تا روند مشابهی را اتخاذ کنند و دیر یا زود، جک هدفون در بسیاری از گوشی‌‏های هوشمند کنار گذاشته می‎شود. برای مثال، شرکت شیائومی با رونمایی از گوشی می ۶ نشان داد که جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را دیگر چندان کاربردی نمی‌داند. به‌تازگی نیز، شایعه شده است که گوگل تصمیم دارد تا گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال را بدون جک استاندارد هوفون ارائه دهد. در رندرهایی که توسط @onleaks منتشر شده، خبری از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیست. احتمالاً، گوگل آن‌را حذف کرده است و برای پخش آهنگ با استفاده از هدفون، به اتصال بلوتوث یا درگاه یواس‌بی نوع سی محدود می‎شوید.

البته این رندرها، رسمی نیست؛ اما هیچ راهی نیز وجود ندارد تا به صورت رسمی، اطمینان حاصل کنیم که گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال از جک هدفون استفاده نمی‌کند زیرا گوگل تا زمان معرفی گوشی‌های جدید خود، جزییات چندانی را پیرامون آن‎ها ارایه نخواهد داد. البته، صحت تصاویر فاش شده قبلی توسط @onleakes، می‌تواند مهر تاییدی بر احتمال حذف جک هدفون از گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‎ال باشد.

در صورتی‌که گمانه‎زنی‏‌های پیرامون حذف جک ۳.۵ میلی‎متری صدا صحت داشته باشد، باید دید که Google چه برنامه‎ای برای گوشی‌های جدید خود دارد. آیا به دنبال ارایه پیکسل ۲ با هدفون‌ بی‌سیم مانند آیفون‌‏های ۲۰۱۶ اپل است یا به همراه بسته‎بندی گوشی‌‏های پرچم‏دار امسال، دانگل جداگانه‌ای را عرضه خواهد کرد که استفاده از هدفون‎های سازگار با جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را ممکن می‎سازد.

به هر صورت، بهتر است به شایعات موجود مبنی بر حذف جک هدفون با دیده شک و تردید نگریست. گوگل، گوشی‎های پرچم‎دار پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال را در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر عرضه خواهد کرد و در نهایت، مشخص می‌شود که گمانه‎زنی‌ها پیرامون پرچم‎داران جدید گوگل تا چه اندازه به واقعیت نزدیک بوده است. از دیگر شایعات پیرامون گوشی‌های Pixel 2 گوگل، می‌توان به ارایه آن‌ها به عنوان اولین محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات