ال جی دیسپلی همچنان در مورد سرمایه گذاری اپل سکوت کرده است

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی دیسپلی همچنان در مورد سرمایه‌ی گذاری احتمالی شرکت اپل در بخش اولد این شرکت کره‌ای سکوت کرده است.
تبلیغات

ال‌جی در روز ۲۵ جولای خبر داد که مبلغ ۹.۶ تریلیون وون (معادل ۸.۵ میلیارد دلار) سرمایه‌ی جدید، در بخش تولیدات نمایشگرهای اولد خود تزریق می‌کند‌. اما این شرکت کره‌ای همچنان در مورد سرمایه‌گذاری احتمالی کمپانی‌های دیگر از جمله اپل سکوت کرده است.

بر اساس گزارشات، غول فناوری آمریکایی تصمیم گرفته تا برای افزایش تولید نمایشگرهای اولد برای اولین آیفون مجهز به نمایشگر اولد خود که قرار است در اواخر سال جاری معرفی شود، در ال‌جی دیسپلی سرمایه‌گذاری انجام دهد. این در حالی است که طرف کره‌ای از مدت‌ها قبل برای ساخت ال‌سی‌دی‌های مورد نظر اپل با این کمپانی همکاری داشته است. در حال حاضر، از بین شرکت‌های تولید کننده‌ی پنل‌های اولد گوشی‌های هوشمند، شرکت سامسونگ با عنوان تنها تامین کننده‌ی آیفون بعدی اپل شناخته می‌شود و این غول کره‌ای با در اختیار داشتن ۹۵ درصد از سهم بازار در این حوزه، از این وضعیت بسیار راضی است.

اگرچه هیچ کدام از این دو شرکت در مورد برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی اولد سخنی به میان نیاوردند؛ اما منابع نزدیک به این صنعت گفته‌اند که اپل احتمالا از قبل تصمیم گرفته تا در ال‌جی دیسپلی سرمایه‌گذاری انجام دهد.

یکی از منابع نزدیک به دو شرکت یاد شده در مورد شرایط ناشناخته‌ی این سرمایه‌گذاری اینگونه توضیح داده است: «اگر سرمایه‌گذاری اپل تایید نشده باشد، شاید مدیریت ال‌جی دیسپلی سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه انجام ندهد.»

منبع یاد شده همچنین گفته با توجه به سرمایه‌ی نقدی در دسترس ال‌جی که برای امسال حدود ۷ تریلیون وون (حدود ۶.۲۴ میلیارد دلار) تخمین زده شده، احتمالا سرمایه‌گذاری مد نظر اپل بیش از ۲ تریلیون وون (۱.۷۸ میلیارد دلار) خواهد بود. 

یکی از مدیران ال‌جی دیسپلی در کنفرانسی که در روز ۲۶ جولای برگزار شد، اعلام کرد که این شرکت برای امن کردن سرمایه‌گذاری، یک همکاری استراتژیک انجام خواهد داد. البته در این کنفرانس به نام اپل هیچ اشاره‌ای نشده است. وی همچنین در پاسخ به نگرانی‌های این شرکت در مورد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در طی سال‌های آینده اینگونه توضیح داده است: ما نمی‌توانیم در مورد همکاریمان صحبت زیادی انجام دهیم، اما سرمایه‌گذاری ما یک ریسک حبابی است.

برنامه‌ی مد نظر ال‌جی دیسپلی این است که ۵ تریلیون وون (حدود ۴.۴۶ میلیارد دلار) را به بخش تولید پنل‌های اولد موبایلی در کره اختصاص دهد و ۴.۶ تریلیون وون (حدود ۴.۱۰۳ میلیارد دلار) باقی مانده را هم در بخش تولید نمایشگرهای اولد بزرگ برای تلویزیون‌ها در کره و چین تزریق خواهد کرد.

منابع مختلف می‌گویند که شرکت ال‌جی خط تولید جدیدی به نام E6 راه‌اندازی کرده که این خط تولید احتمالا به سفارشات آیفون‌های اپل اختصاص یافته است. برای راه‌اندازی خط تولیدی با ظرفیت ساخت ۳۰ هزار واحد پنل نسل ششم اولد، حدودا ۳.۵ تریلیون وون (۳.۱۲۲ میلیارد دلار) نیاز است.

منبع دیگری که نخواسته نامی از وی فاش شود گفته: «ال‌جی دیسپلی سود حاصل از سفارشات اپل را کم محاسبه کرده است. اما با سرمایه‌گذاری اپل در شرکت ال‌جی دیسپلی، این کمپانی کره‌ای ریسک‌های موجود را کاهش خواهد داد و به طور همزمان سود این شرکت افزایش خواهد یافت.»

ال‌جی دیسپلی تمام تلاش خود را به کار بسته تا به دومین تامین‌کننده‌ی پنل‌های اولد مورد نیاز اپل تبدیل شود؛ اما برنامه‌های ال‌جی برای ارائه‌ی کیفیت مطلوب کوپرتینویی‌ها با مشکلاتی همراه بوده است که از جمله این مشکلات می‌توان به استفاده از ماشین vacuum اشاره کرد. Vacuum که به صورت بسیار محدودی توسط کمپانی کانن توکی عرضه شده، در حال حاضر به عنوان یکی پیشرفته‌ترین تجهیزات تولید پنل‌های اولد در دنیا شناخته می‌شود.

منبع ناشناس مورد اشاره همچنین گفته با توجه به اینکه کوپرتینویی‌ها اخیرا تجهیزاتی را برای تامین کنندگان کره‌ای تخته مدارهای چاپی انعطاف‌پذیر خریداری کرده‌اند، به نظر می‌رسد در میان محدودیت‌های عرضه‌ی برخی از قطعات اصلی مانند صفحه نمایش‌ها و تراشه‌های مورد نیاز برای تولید گوشی هوشمند آیفون ۸، این شرکت برای ایجاد ثبات در تامین قطعات مورد نیازش، حاضر است هزینه‌ی بیشتری پرداخت کند. لازم به ذکر است که تخته مدار چاپی انعطاف‌پذیر از جمله اجزای کلیدی گوشی‌های هوشمند اپل محسوب می‌شود که چیپ‌ست‌های پردازشی را به اجزای دیگر مثل نمایشگر و دوربین متصل می‌کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات