تأخیر در عرضه آیفون 8 تا آخر سال؛ خبری از رنگ سفید نیست

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش جدیدی منتشر شده است مبنی بر اینکه آیفون ۸ با تأخیر عرضه می‌شود و ظاهرا این مدل در رنگ سفید عرضه نخواهد شد.
تبلیغات

آن‌طور که پیدا است، روند انتشار شایعات در مورد آیفون ۸ پایان‏‌ناپذیر است. پس از گذشت یک روز از اعلام خبر تولید آزمایشی آیفون‌های ۲۰۱۷، وب‌سایت Macotakara در گزارش جدید خود به زمان عرضه احتمالی آیفون ۸، پرچم‎دار جدید اپل اشاره کرده است.

در گزارش جدید این وب‌سایت، Macotakara چندان به عرضه آیفون ۸ به همراه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس خوش‌بین نیست و مانند برخی از شایعه‎پردازان و تحلیل‌گران دیگر، به گمانه‏‌زنی‌ها در مورد تأخیر در عرضه آیفون پرچم‎دار جدید اپل دامن زده است. بر اساس این گزارش، شرکت اپل آیفون ۸ را در سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸ خود عرضه خواهد کرد؛ اگر در این گزارش دقیق‌تر شویم، به نظر می‌رسد که این مدل در بازه مشخصی بین ماه اکتبر تا دسامبر (مهر تا آذر) وارد بازار خواهد شد.

با مطابقت گزارش Macotakara با شایعات قبلی در مورد زمان عرضه احتمالی آیفون ۸، می‌توان بازه زمانی مورد انتظار برای عرضه گوشی پرچم‎دار جدید اپل را محدودتر کرد. در شایعات پیشین، اعلام شده است که آیفون ۸ اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر وارد بازار می‎شود و به همین جهت انتظار می‌رود که آبان ماه، پرچم‎دار جدید اپل به فروش برسد.

حتی با اینکه آیفون ۸ با تأخیر وارد بازار خواهد شد، گزارش Macotakara حاکی از این موضوع است که فروش اولیه آیفون جدید، محدود خواهد بود. در این گزارش، هم‏چنین اشاره شده است که خبری از رنگ سفید برای آیفون ۸ نخواهد بود؛ در همین رابطه، مدتی پیش اعلام شد که رنگ‌بندی آیفون پرچم‏دار جدید اپل محدود است. با وجود اعلام عرضه احتمالی آیفون ۸ در یک رنگ با بدنه‌ای آینه‎ای شکل (مانند مدل کروم گوشی‌ اکسپریا زد ۵)، گزارش جدید وب‌سایت Macotakara به این نسخه از آیفون ۸ اشاره‎ای نکرده است.

اگر به خاطر داشته باشید، مدتی پیش تصاویر رندری از آیفون ۸ مبنی بر جای‌گیری یک دکمه پاور بزرگ‎تر در لبه سمت راست این مدل منتشر شده بود و گمان می‌رفت که تاچ ‎آی‌دی به لبه سمت راست گوشی آیفون ۸ منتقل خواهد شد. بااین‌حال، وب‌سایت Macotakara شایعات پیشین را مبنی بر جای‌گیری سنسور اثر انگشت در دکمه پاور، غیر محتمل عنوان کرده است و ادعا می‎کند که این گزارش‌ها صحت ندارد.

البته، این وب‌سایت به جای‌گیری احتمالی تاچ ‎آی‌دی اشاره نداشته است؛ به همین جهت، شاید حسگر اثر انگشت به بدنه پشتی منتقل شده باشد یا اپل آن را با صفحه‎نمایش OLED آیفون ۸ ادغام کند. هرچند، گزارش تازه منتشرشده توسط بنجامین گسکین مبنی بر آغاز تولید آزمایشی آیفون ۸ به همراه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس، این موضوع را تأیید می‌کند که شرکت اپل موفق به ادغام سنسور اثر انگشت با نمایشگر شده است.

با وجود سرنوشت نامشخص سنسور اثر انگشت، Macotakara اعلام کرده است که آیفون ۸ به سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی مجهز خواهد بود و اپل آن را به‌عنوان Face ID ارائه می‌دهد. به همراه این ویژگی، هم‎چنین اعلام شده است که آیفون ۸ از مکانیزم جدیدی تحت عنوان Raise To Wake برای باز شدن قفل دستگاه استفاده خواهد کرد؛ هرچند در حال حاضر جزئیات چندانی در رابطه با این ویژگی وجود ندارد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات