احتمال اعلام جرم علیه وزیر ارتباطات

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرده است که احتمال اعلام جرم علیه وزیر ارتباطات وجود دارد.
تبلیغات

درحالی‌که حدود یک هفته به پایان دولت یازدهم و فعالیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مانده است و با توجه به اینکه محمود واعظی اعلام کرده که پست وزارت را قبول نخواهد کرد، معاون دادستان کل کشور خبر از اعلام جرم علیه محمود واعظی در صورت اجرا نکردن دستورهای قضایی برای فیلترینگ داده است.

 دادستان کل کشور اخیرا مدعی شد که وزارت ارتباطات برخلاف دستور دادستانی کل کشور، کانال‌های تلگرامی مجرمانه را فیلتر نکرده است.  عبدالصمد خرم‌آبادی در مصاحبه‌ای مدعی شده است که وزیر ارتباطات برخلاف سخنانش عمل کرده و کانال‌های تلگرامی نامناسبی که دادستان کل کشور اعلام کرده است، همچنان فیلتر نشده‌اند. وی همچنین اعلام کرده است که اگر انتشار نام این کانال‌ها خلاف قانون نبود اسامی آن‌ها را منتشر می‌کرد تا مردم متوجه میزان صداقت واعظی بشوند. خرم‌آبادی از میان این کانال‌ها، به کانال گروهک تروریستی منافقین و کانال آمد نیوز اشاره کرد و گفت:

 مجرمانه بودن این دو کانال برای همه محرز است و دستور قضایی هم برای مسدودسازی آن‌ها صادر شده است، ولی مسدود نشده‌اند؛ آیا آقای وزیر با فعالیت مجرمانه کانال گروهک تروریستی منافقین در کشور موافق‌اند؟ چرا وزیر ارتباطات، مدیر تلگرام را ملزم به اجرای دستور فیلتر کانال منافقین و امثال آن نمی‌کند؟ چرا از اقدام تلگرام در خصوص فیلتر نکردن این کانال‌ها دفاع می‌کند؟

به گفته‌ی خرم‌آبادی، وی تاکنون بنا به دلایلی در قبال اجرا نشدن دستورهای قضایی مرتبط با فضای مجازی کوتاه آمده است؛ اما قصد دارد اگر وزیر ارتباطات اقدامی نسبت به اجرای دستورهای قضایی در مورد محتواهای مجرمانه انجام ندهد، پس از کسب اجازه از دادستان کل کشور و مسئولان عالی قضایی، علیه او اعلام جرم کند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه همچنین گفته است : «ما با فساد و ارتکاب جرم در فضای مجازی مخالفیم نه با اصل فضای مجازی.» وی معتقد است باید با توسعه شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی بومی، فعالیت‌های قانونمند در فضای مجازی بیشتر شوند.

گفتنی است که کارشناسان، محمود واعظی را یکی از طرفداران فضای مجازی آزاد می‌دانند. واعظی بارها در سخنان خود اظهار کرده که بهتر است به‌جای فیلتر کردن از روش فرهنگ‌سازی استفاده شود و مردم خود تصمیم بگیرند که در این فضا چگونه رفتار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات