فراخوان ال جی برای مشارکت در طراحی محصولات روشنایی با فناوری اولد

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ال‌جی طراحان و معماران واجد شرایط را برای پیوستن به پروژه طراحی سیستم‌های روشنایی به‌وسیله‌ی تکنولوژی اولد فراخوانده است.
تبلیغات

بنا به گزارش وب‌سایت DeZeen، شرکت ال‌جی برای جذب طراحان و معماران، به‌منظور ارائه راهکار‌های عملی در زمینه‌ی ادغام و به‌کارگیری فناوری روشنایی اولد در محصولات و مواد مورد استفاده در طراحی داخلی ساختمان‌ها فراخوان داده است. طراحان، سازندگان و معماران منتخب در پروژه ساخت محصولات نوآورانه در فناوری روشنایی اولد مورد حمایت شرکت ال‌جی، بالغ بر ۱۰ نفر خواهند بود. طبق اعلام مدیران شرکت ال‌جی، به شرکت‌کنندگان منتخب فرصت پیاده‌سازی ایده‌ها و کمک‌های مالی اعطا خواهد شد.

LG OLED Lighting

پنل‌ها و صفحه‌نمایش‌های ساخته‌شده به‌وسیله‌ی تکنولوژی اولد که در کافه مارلی واقع در سئول به کار گرفته شده‌اند، فضایی آرام، شیک و دلنشین را برای مخاطب تداعی می‌کنند.

این برنامه به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول شامل فراخوان افراد متخصص برای ارائه ایده ساخت محصولاتی است که پتانسیل استفاده از تکنولوژی روشنایی اولد دارند. البته این ایده‌ها باید عملی و قابل پیاده‌سازی باشند. ایده‌های ارائه‌شده در زمینه محصولات روشنایی و غیر روشنایی در صورتی قابل قبول خواهند بود که محصول نهایی، به‌عنوان چراغ یا روشنایی عمومی طبقه‌بندی نشود.

بخش دوم این فراخوان مربوط به دعوت از معماران و طراحانی است که به‌وسیله‌ی استفاده از محصولات تولیدشده در پروژه‌های خود، از این تکنولوژی حمایت می‌کنند. برخلاف بخش اول، در این بخش ایده‌های مربوط به چراغ‌ و روشنایی‌ عمومی نیز پذیرفته خواهد شد. این برنامه به‌هیچ‌عنوان محدود به طراحی و ایده‌های منحصربه‌فرد نیست؛ البته در صورتی که محصولات روشنایی اولد جایگاه واقعی خود را در صنعت طراحی داخلی ساختمان پیدا کنند.

شرکت ال‌جی به مشارکت‌کنندگان منتخب، در قالب پشتیبانی و کمک برای برطرف کردن موانع پیش رو، صرف‌نظر از ابعاد و حجم موانع، فرصت عملی کردن ایده‌هایشان را  خواهد داد. این پشتیبانی‌ ممکن است در زمینه مالی یا معرفی محصولات و نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی باشد. انتخاب نوع پشتیبانی به خود مشارکت‌کنندگان واگذار خواهد شد.

LG OLED Lighting

پنل‌ اولد انعطاف‌پذیر، آزادی و قدرت عمل منحصربه‌فردی به طراحان، برای پیاده‌سازی طرح‌ها و اَشکال نامتعارف می‌بخشد.

اولد از دیودهایی که به‌طور طبیعی از خود نور ساطع می‌کنند تشکیل می‌شود. ماده‌ی اصلی تشکیل‌دهنده پنل‌ اولد، ترکیبات کربن است. اولد طیف نور ملایم و یکنواختی از خود ساطع می‌کند که به‌راحتی و با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است.

لامپ‌های الکتریکی اولد درواقع لایه‌ای نازک از مواد کربنی هستند که به‌راحتی توسط طراحان شکل داده می‌شوند و طراحان می‌توانند با استفاده از آن‌ها، مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین طرح‌ها را به‌راحتی پیاده‌سازی و اجرا کنند.

LG OLED Lighting

توکوجین یوشیوکا با همکاری شرکت ال‌جی، در هفته مُد و طراحی میلان از چراغ‌های اولد استفاده کرد.

شرکت ال‌جی پیش از این نیز از چراغ‌های اولد در تأسیسات و پروژه‌های مشترک خود استفاده کرده است. این برند امسال با همکاری طراح معروف، راس لاوگرو، دو پروژه نورپردازی به نمایش گذاشت و تکنولوژی را به داستان‌های علمی-تخیلی بدل کرد. آخرین پروژه مربوط به نورپردازی هفته مُد میلان در اوایل امسال بود.

آخرین مهلت ثبت‌نام در  این فراخوان، ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷ اعلام شده است. اما پیش‌بینی می‌شود این فراخوان تا زمان تکمیل ۱۰ کُرسی مورد نظر شرکت ال‌جی ادامه داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت ال‌جی دیسپلی مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات