مرسدس بنز به مسابقات فرمول E می‌پیوندد

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز از سال ۲۰۱۹ در فرمول E شروع به رقابت خواهد کرد. مسابقات قهرمانی فرمول E از سال ۲۰۱۲ تصویب و در سپتامبر ۲۰۱۴ در پکن رسما افتتاح شد.
تبلیغات

مرسدس بنز از سال ۲۰۱۹ در سری مسابقات خودروهای تمام برقی (فرمول E) حضور پیدا خواهد کرد. این خبر غافلگیرانه در حالی منتشر شده است که چند ماه پیش، این سازنده آلمانی اعلام کرد خودرویی که‌ برای پیوستن به این مسابقات طراحی کرده است، در ماه اکتبر امتحان خواهد کرد.

با وجود قدرت مرسدس بنز در فرمول یک، پیوستن به فرمول E تحت شرایط فعلی، عالی به نظر می‌رسد. فرمول E مسابقاتی با هزینه‌ی کنترل‌شده است و مرسدس بنز حضور گسترده‌ای در دنیای موتوراسپرت دارد. این شرکت به‌شدت روی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کند و در سال گذشته با تکنولوژی ترکیبی خود، قهرمانی فرمول یک را به دست آورد.

تعجب‌آور است که این خودروساز اعلام کرده مسابقات DTM را ترک خواهد کرد تا بتواند در فرمول E شرکت کند. DTM در ایالات متحده، بخش بسیار مشهوری از مسابقات موتوراسپرت نیست؛ اما مرسدس بنز باسابقه‌ترین شرکت‌کننده در هر دو سری قبلی و کنونی آن است.

این شرکت دومین خودروساز بزرگی است که برای شرکت در فرمول E از یک مسابقه موتوراسپرت بزرگ دیگر کنار می‌کشد. آئودی در اکتبر سال گذشته اعلام کرد از مسابقات قهرمانی استقامت جهان که شامل رقابت ۲۴ ساعت معروف لمانز است، خداحافظی می‌کند تا بتواند بر مسابقات فرمول E تمرکز کند.

توتو وولف، مدیر بخش موتورسیکلت مرسدس بنز، در اظهاراتی گفت:

ما می‌خواهیم در مسابقات موتوراسپرت مانند هر جای دیگری، در میان برندهای ممتاز، بهترین باشیم و همچنین پروژه‌های نوآورانه جدیدی کشف کنیم. برقی‌سازی خودروهای جاده‌ای، در آینده‌ای نه‌چندان دور در سراسر جهان اتفاق می‌افتد. مسابقات فرمول E به تولید‌کنندگان دنیا، پلتفرم جالبی برای ارائه این فناوری به مشتریان جدید پیشنهاد می‌کند و این کار را به شکلی کاملا جدید و متفاوت با سایر مسابقات موتوراسپرت انجام می‌دهد.

فرمول E دارای حداقل ۱۰ تولیدکننده برتر از جمله آئودی، جگوار، رنو، ماهیندرا، سیتروئن DS و شرکت‌های تازه مثل NIO و فارادی فیوچر است.

این عجله برای شرکت کردن در این مسابقات، از عوامل مهمی سرچشمه می‌گیرد؛ اما دو دلیل اصلی وجود دارد. این سری مسابقات به‌عنوان آزمایشی برای توسعه سیستم انتقال قدرت برقی استفاده می‌شود. دیگر این‌که شرکت در این مسابقات روش هیجان‌انگیزی برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی است. یکی از انگیزه‌های اصلی افتخارآفرینی در فرمول E، حضور در میان خودروسازان متعهدی است که در بازار خودروهای برقی حضور دارند.

مرسدس بنز

لوکاس دی‌گراسی که برای آئودی در فرمول E رانندگی می‌کند، در مورد مسابقه‌های هفته گذشته در شهر نیویورک چنین گفت:

اگر به ایندی‌کار نگاه کنید، دو تولیدکننده خودرو می‌بینید. اگر به فرمول یک نگاه کنید، اساسا سه یا چهار تولیدکننده مطرح خودرو دارید. ولی در اینجا شما ۹ خودروساز دارید. در حال حاضر این مسابقات قهرمانی با بیشترین تعداد تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

خودروسازان عمده دنیا معتقدند اگر قرار است آینده در اختیار خودروهای برقی باشد، این مسابقات مکان مناسبی برای مبارزه با کسانی است که بهترین فناوری را در اختیار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات