۴ استراتژی کاربردی برای بالا بردن میزان حقوق

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
همیشه این احتمال را در نظر بگیرید که لایق دریافت حقوق بیشتری هستید. خجالت را کنار بگذارید و حقوق واقعی خود را درخواست کنید.
تبلیغات

همه‌ی ما پیشرفت کردن را دوست داریم و برای بهتر شدن شرایط خود تلاش می‌کنیم. بسیاری از افراد بعد از کسب تجربه‌ی لازم، احساس می‌کنند در محیط کاری خود جایی برای پیشرفت ندارند. در نتیجه برای کار در موقعیت شغلی بهتر و در یک شرکت بزرگ‌تر درخواست می‌دهند. در چنین شرایطی اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد این است که مبلغ بیشتری برای حقوق ماهیانه‌ی خود درخواست کنند. شرکت‌های بزرگ قوانین سختی برای تعیین میزان حقوق دارند؛ پس چگونه می‌توان میزان حقوق دریافتی را افزایش داد؟ دانستن ارزش واقعی و یک سری اصول مذاکره، به شما کمک می‌کند که مبلغ قرارداد را به نفع خودتان تغییر دهید. ما نیز در این مقاله‌ی زومیت، ۴ استراتژی مناسب برای مذاکره کردن در یک مصاحبه‌ی کاری را بررسی می‌کنیم.

increas salary

۱- حقوق فعلی خود را اعلام نکنید

گفتن این حرف‌ها به‌ظاهر آسان است؛ اما عمل کردن به آن‌ها به این سادگی نیست. بسیاری از فرم‌های درخواست‌ شغل، مبلغ حقوق فعلی را از شما می‌پرسند. بنابراین پنهان کردن این موضوع کار آسانی نیست. بسیاری از کسب‌و‌کارهای بزرگ، حقوق فعلی افراد و تجربه‌ی کاری آن‌ها را در نظر می‌گیرند و از یک فرمول مخصوص برای حساب کردن حقوق پیشنهادی استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی اغلب متقاضیان دوست دارند به درخواست کارفرماها گوش بدهند و اطلاعات مورد نظر را در اختیارشان بگذارند. اما متخصصان معتقدند که انجام این کار اصلا درست نیست.

مشاوران حرفه‌ای کسب‌و‌کار بر این باورند که اعلام رقم از طرف فرد متقاضی اشتباه بزرگی است. طبق نظر آن‌ها، شما باید مسیر گفتگو را طوری پیش ببرید که ابتدا فرد مصاحبه‌کننده، میزان حقوق را به‌صورت حدودی بیان کند. سپس شما باید روی بالاترین مقدار این محدوده تمرکز کنید و برای توافق کردن روی آن مبلغ تلاش کنید. بنابراین در پاسخ به سؤال فرد مصاحبه‌کننده، بگویید شرایط موقعیت فعلی و قرارداد کاری من محرمانه است. این باعث می‌شود که آن فرد اولین رقم پیشنهادی را ارائه دهد و فرصت مذاکره برای شما مهیا شود.

۲- در مورد نقاط ضعف خود صحبت کنید

اگر مدت‌زمان زیادی از آخرین مصاحبه‌ی شغلی شما گذشته باشد، باید خودتان را برای این موضوع آماده کنید. جلسات مصاحبه‌ی کاری بسیار پراسترس هستند و هر اشتباهی عواقب جبران‌ناپذیری برای شما خواهد داشت. کسانی که جلسه‌ی مصاحبه را اداره می‌کنند، افراد باتجربه‌ای هستند و می‌دانند چگونه باید شرایط را به نفع خودشان تغییر دهند. در این جلسات به‌جای پنهان کردن اشتباهات، به‌راحتی در مورد آن‌ها صحبت کنید. به آن‌ها بگویید از نقاط ضعف خود اطلاع دارید و می‌دانید که برای پیشرفت این شرکت، چه کارهایی باید انجام داد.

مطالعات خود را به‌اندازه‌ای بالا ببرید که بتوانید نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید.در طول جلسه‌ی مصاحبه کاملا شفاف صحبت کنید و تمام شک‌ها و نگرانی‌ها را از بین ببرید. استفاده از این تکنیک ثابت می‌کند شما هوش هیجانی بالایی دارید و درنتیجه، در جلسات مصاحبه موفق عمل خواهید کرد.

increase salary

۳- ارزش خودتان را بشناسید

اغلب افراد قبل از شرکت کردن در یک مصاحبه‌ی شغلی، میزان حقوق درخواستی خود را می‌دانند. اما مهم‌ترین چیز این است که ارزش خودتان را بشناسند و حقوق خود را نسبت به آن مشخص کنید. در مورد زمینه‌ی کاری شرکت به‌خوبی تحقیق کنید و ببینید کاری که می‌خواهید برای آن‌ها انجام دهید، چه ارزشی برایشان خواهد دارد. این مورد نسبت به‌ اندازه‌ی شرکت و تجربه‌ی کاری شما متفاوت است؛ پس با آمادگی کامل در مصاحبه شرکت کنید تا آن را به نفع خودتان تغییر دهید.

با جستجو در اینترنت، همه‌ی اطلاعات شرکت را به‌خوبی مطالعه کنید. در این مورد از دوستان و همکاران خود بپرسید و تا جای ممکن اطلاعات خود را بالا ببرید. همچنین می‌توانید عنوان شغلی مورد نظر را جستجو کنید و به متوسط حقوق دریافتی آن پی ببرید.

۴- برای شرایط سخت آماده باشید

شرکت کردن در جلسه‌ی مصاحبه‌ی کاری بسیار سخت است. اینکه بخواهید در مورد خودتان و دستاوردهایی که داشته‌اید صحبت کنید، آسان نیست. از دوستان و همکاران خود بپرسید در جلسه‌ی‌ مصاحبه چگونه صحبت می‌کنند. سپس متن گفتگوی خود را یادداشت و چند بار از روی آن تمرین کنید. احساس دل‌شوره و اضطراب مصاحبه به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت و فقط با تمرین کردن از مقدار آن کاسته خواهد شد؛ بنابراین با دوستان خود جلسه‌ی مصاحبه را بازسازی و صحبت‌های خود را مرور کنید.

صحبت کردن در مورد توانایی‌ها و سنجیدن ارزش‌ها در یک مصاحبه‌ی کاری بسیار سخت است. برخی افراد به هیچ عنوان به‌راحتی نمی‌توانند در مورد افزایش حقوق صحبت کنند؛ اما همیشه این احتمال را در نظر بگیرید که شاید ارزش شما بیشتر از حقوق فعلی‌تان باشد. نترسید از اینکه درخواست خود را با دیگران مطرح کنید. شروع این کار کمی سخت است؛ اما با آغاز فرآیند چیزهای بیشتری در مورد خودتان یاد خواهید گرفت و راحت‌تر در مورد شایستگی‌های خود صحبت خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات