خداحافظی بازار آمریکا با هیوندای آزرا

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای موتورز کره‌ی جنوبی به‌منظور هموار شدن مسیر رشد برند لوکس جنسیس، تولید سدان نیمه لوکس آزرا را در ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی متوقف خواهد کرد.
تبلیغات

هیوندای رسما اعلام کرده است که تولید سدان بزرگ آزرا را در ایالات متحده متوقف می‌کند و دلیل این تصمیم، در حاشیه قرار گرفتن این خودرو در مقایسه با سایر محصولات هیوندای است؛ بنابراین در سال‌های آینده دیگر خبری از این خودرو در بازار آمریکا نخواهد بود. هیوندای گفته است که در سال‌های اخیر، دیگر محصولات هیوندای و جنسیس رشد مناسبی داشته‌اند و هیوندای نیز توجه خود را بر سدان سایز متوسط خود یعنی سوناتا، معطوف کرده است. مدل ۲۰۱۸ سوناتا از نظر طراحی داخلی و خارجی به‌طور کامل متحول شده و فاصله‌ی خود را با خودروهای لوکس بازار کمتر کرده است. به همین دلیل دیگر نیازی به مدل‌های نیمه لوکس همانند آزرا احساس نمی‌شود.

هیوندای یکی دیگر از دلایل توقف تولید آزرا را محصولات جنسیس می‌داند؛ چرا که مدل‌های G80 و G90 جنسیس، مشتریان را مجاب می‌کنند تا از خرید آزرا منصرف شوند و با افزودن مقدار اندکی به مبلغ پرداختی خود، جنسیس را که از هر نظر بهتر و لوکس‌تر است خریداری کنند.

در نیمه‌ی نخست سال جاری، هیوندای تنها ۱۷۹۲ دستگاه آزرا در بازار آمریکا به فروش رسانده است که این عدد برای زمان مشابه در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۶۰۰ دستگاه بود. این در حالی است که هیوندای در همین زمان موفق به فروش ۷۶۶۶ دستگاه جنسیس G80 و ۲۲۵۳ دستگاه جنسیس G90 در بازار آمریکا شده است.

آزرا محصولی است که در یک کلاس بسیار رقابتی حضور دارد و با خودروهایی چون تویوتا آوالون، فورد تاروس و شورولت ایمپالا مواجه است. با وجود اینکه آزرا آپشن‌های استاندارد زیادی در مقایسه با رقبای خود دارد؛ اما لذت رانندگی و هندلینگ آن پایین‌تر از محصولات مشابه از دیگر برندها ارزیابی می‌شود و به این ترتیب آزرای مدل ۲۰۱۷، آخرین مدل از این خودرو خواهد بود که در بازار آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی، عرضه می‌شود.

هیوندای آزرا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات