عملکرد سه دوره‌‌ نمایشگاه الکامپ

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در آخرین ساعات برگزاری نمایشگاه الکامپ، مسئولان سازمان نظام‌صنفی به‌عنوان برگزار‌کنندگان، عملکرد سه دوره‌ی این رویداد را ارائه کردند.
تبلیغات

ناصرعلی‌ سعادت، رئیس سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور در نشستی که در ساعات پایانی نمایشگاه برگزار شد، اعلام کرد از سه سال پیش که سازمان نصر کشور مسئولیت برگزاری نمایشگاه را بر عهده گرفت، تلاش کرده است هر سال کیفیت این رویداد را ارتقاء دهد.

وی افزود: «صنف به نمایشگاه نیاز دارد. کمتر از ۶ ماه پیش و زمستان، الکامپ برگزار شد و در طول این ۶ ماه، تعطیلات نوروز و انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. در حالی که دولت در حال تعویض است و درگیری‌های زیادی دارد، در این فاصله زمانی سازمان توانست نمایشگاه را ۷۰ درصد گسترش دهد.»

به گفته‌ی وی، تعداد شرکت‌ها در این فاصله‌ی زمانی از ۵۰۰ به ۸۰۰ شرکت‌کننده رسید و دستگاه‌های دولتی استقبال خوبی از نمایشگاه کردند. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ICT، رونمایی از شبکه ملی اطلاعات بود که در الکامپ اتفاق افتاد. سعادت گفت: «در طول این سه سال، الکامپ یک مسیر با ثبات و صعودی را طی کرده است و امیدواریم که سال آینده الکامپ بهتر و پربارتری برگزار کنیم.»

سعادت با بیان اینکه از الکامپ راضی نیستیم، افزود: «امسال بی‌تردید بهترین الکامپی است که در طول چند سال اخیر برگزار شده است؛ اما امیدواریم که نمایشگاه سال آینده ۲۰۰ درصد رشد کند.»

وی معتقد است که «الکامپ را برای کاسبی برگزار نمی‌کنیم، بلکه قصدمان این است که این رویداد به لحاظ کیفی رشد کرده و دستاوردهای اقتصادی برای بدنه‌ی صنعت ایجاد کند». سعادت همچنین اعلام کرد: «در طول سه دوره‌ی برگزاری نمایشگاه سعی شد که از استارتاپ‌ها بیشتر حمایت کنیم و همین موضوع رشد سه برابری استارتاپ‌ها را در پی داشت.»

در ادامه باقر بحری، مسئول کمیته‌ی اجرایی نمایشگاه، با بیان اینکه نمایشگاه‌ها باید رویداد محور باشند و از شکل سنتی فاصله بگیرند، گفت: «قبلا نمایشگاه برای نمایش محصول بود؛ اما هم‌اکنون ماهیت نمایشگاه تغییر کرده و از آن دیدگاه سنتی فاصله گرفته است.»

وی درباره‌ی عملکرد سازمان نظام‌صنفی به‌عنوان برگزارکننده نمایشگاه، گفت: «امسال الکامپ‌ترند را راه انداختیم که سال آینده یک سالن به آن اختصاص خواهیم داد. سال بعد یک سالن به اشتغال اختصاص خواهیم داد؛ الکام گیم نتوانست خوب پیش برود؛ اما سال آینده این موضوع هم در دستور کار قرار می‌گیرد.»

بحری همچنین افزود: «امروز با سبیت قراردادی منعقد کردیم که غرفه‌ای از الکامپ در سبیت حضور داشته باشد و حضور پررنگ‌تری در سبیت خواهیم داشت، با این حال دوره‌ی قبل هم در سبیت حضور داشتیم.»

نظر شما در رابطه با الکامپ ۱۳۹۶ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات