نقش سامسونگ در تولید اولد برای آیفون های اپل کمرنگ‌تر می‌شود

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هرچند سامسونگ نیاز اپل به پنل‌ اولد آیفون ۸ و آیفون‌های سال ۲۰۱۸ را تأمین خواهد کرد؛ اما بنا بر شنیده‌ها، این همکاری بیش از دو سال ادامه نخواهد داشت.
تبلیغات

سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پنل‌ اولد سایز کوچک و متوسط جهان، نیاز اپل به پنل‌های اولد مورد استفاده در آیفون‌هایش را تأمین خواهد کرد. این کمپانی کره‌ای در سال جاری میلادی برای آیفون ۸ و برای سال ۲۰۱۸، نیاز به اپل به پنل‌های اولد را تأمین خواهد کرد؛، حال آنکه به نظر می‌رسد همکاری بین این دو کمپانی بیش از این دوام نخواهد داشت.

گزارش‌های منتشرشده نشان از این دارند که کوپرتینویی‌ها برای کاهش وابستگی به سامسونگ، قدم‌هایی در مسیر استفاده از نمایشگر‌های اولد در آیفون‌های سال بعدی برداشته‌اند تا از این طریق، حضور سامسونگ را در فرآیند تولید پنل‌های اولد برای آیفون کمرنگ‌تر سازند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل دستگاه‌های موسوم به CVD را از سونیک سیستمز خریداری کرده است. با استفاده از تجهیزات خریداری‌شده توسط اپل، این کمپانی در نظر دارد اولین پنل 2.5G اولد خود را در کشور تایوان تولید کند. با راه‌اندازی این کارخانه، اپل قادر خواهد بود نمایشگر و سایر فناوری‌های مورد نیاز برای تولید پنل‌های اولد را به دست آورد و در نتیجه زمینه‌های همکاری با سایر تولیدکنندگان در منطقه را برای تولید انبوه نمایشگر‌ اولد ایجاد کند.

از دیگر اخبار منتشرشده در رابطه با فعالیت‌های اپل برای تولید پنل اولد، باید به همکاری این کمپانی با ال‌جی دیسپلی اشاره کرد. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که اپل با ال‌جی برای ساخت یک کارخانه‌ی جدید همکاری می‌کند که هدف از آن، تولید پنل‌ اولد به‌صورت اختصاصی برای آیفون‌ است و انتظار می‌رود این کارخانه از ابتدای سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کند.

گزارش جدید نشان از این دارد که استاندارد و کیفیت پنل‌های اولد ال‌جی هنوز توسط اپل تأیید نشده است؛ اما همین موضوع باعث شده اپل از سامسونگ فاصله بگیرد. چندان تعجب‌برانگیز نخواهد بود اگر ببینیم پس از رونمایی و عرضه‌ی آیفون ۸ به بازار، مذاکرات در خصوص همکاری بیش از پیش اپل با ال‌جی گرم‌تر می‌شود.

آخرین خبر منتشرشده نشان از این دارد که عمده دلیل موجود برای تأخیر احتمالی عرضه‌ی آیفون ۸، سامسونگ و ظرفیت محدود تولید پنل‌ اولد توسط این کمپانی خواهد بود. با توجه به اینکه انتظار می‌رود اپل طبق سنت همیشگی خود آیفون ۸ را در ماه سپتامبر رونمایی کند؛ اما شاید تأخیر ایجادشده باعث به تعویق افتادن عرضه این گوشی تا اکتبر یا حتی نوامبر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات