گوگل از واقعیت مجازی به‌عنوان پلتفرم آموزشی استفاده می‌کند

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
‫گوگل سعی دارد از تکنولوژی واقعیت مجازی به‌عنوان پلتفرم آموزش مهارت‌های مختلف استفاده کند.
تبلیغات

تکنولوژی واقعیت مجازی در حوزه‌هایی مثل بازی‌های ویدیویی و سرگرمی یکی از گزینه‌های بسیار جذاب محسوب می‌شود؛ اما این تکنولوژی چه کاربردهای دیگری می‌تواند داشته باشد؟ این دقیقاً همان موضوعی است که گوگل به آن فکر می‌کند. تیم آزمایشگاه دی‌دریم این شرکت در حال امکان‌سنجی استفاده از فناوری واقعیت مجازی به‌عنوان یک پلتفرم آموزشی به‌منظور تدریس مهارت‌های مختلف است.

به‌منظور انجام تست مورد بحث، گوگل سعی کرده است روش ساختن قهوه را با استفاده از ماشین اسپرسو به شرکت‌کنندگان در این آزمایش نشان دهد. در این تست با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، به یک گروه از شرکت‌کنندگان آموزش داده شد که چگونه با استفاده از مدل‌های سه‌بعدی و یک ماشین اسپرسوی مجازی که دقیقاً همانند نمونه‌های واقعی عمل می‌کند، قهوه درست کنند و علاوه بر این، آموزش‌هایی با جزئیات کامل در مورد چگونگی استفاده از اسپرسوساز مجازی به این دسته از شرکت‌کنندگان ارائه شد. گوگل از گروه دوم شرکت‌کنندگان در این تست، درخواست کرد که با مشاهده‌ی ویدیوهای موجود در یوتیوب، روش ساخت قهوه را یاد بگیرند.

لازم به ذکر است که برای یادگیری روش درست کردن قهوه به‌صورت مجازی و آشنایی با نحوه‌ی انجام این کار در دنیای واقعی، هیچ محدودیت زمانی برای دو گروه وجود نداشت. بر اساس یافته‌های گوگل، آن دسته از شرکت‌کنندگانی که با استفاده از فناوری واقعیت مجازی آموزش دیده بودند، نسبت به گروه دیگری که با ویدیوهای یوتیوب انجام این کار را آموخته بودند، برای یادگیری روش درست کردن قهوه زمان کمتری صرف کردند. بنا به اعلام گوگل، گروهی که با استفاده از ویدیوهای یوتیوب آموزش دیده بودند، به‌طور میانگین سه بار آموزش‌ها را مشاهده کرده‌اند. این در حالی است که گروه آموزش‌دیده با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، به طور میانگین دو بار آموزش را تکرار کرده‌اند.

همچنین در تست درست کردن  قهوه اسپرسو در دنیای واقعی، گروهی که توسط فناوری واقعیت مجازی آموزش دیده بودند، اشتباهات کمتری داشتند و در زمان کوتاه‌تری موفق به درست کردن قهوه شدند. با توجه به نتایج این آزمایش، به نظر می‌رسد که یادگیری از طریق تکنولوژی واقعیت مجازی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. البته گوگل تصریح کرده است که صرفا نمی‌توان با تکیه بر نتایج این تست در مورد پتانسیل‌های آموزشی واقعیت مجازی صحبت کرد؛ اما در هر حال به نظر می‌رسد که این تکنولوژی قابلیت‌های زیادی دارد که هنوز از آن‌ها استفاده‌ای نشده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات