رونمایی از پیشرانه ۳ سیلندر ملی و تیبا الکتریکی

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امروز و طی مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از اولین پیشرانه ۳ سیلندر ملی که توسط گروه سایپا تولید شده است؛ رونمایی شد. مدیرعامل سایپا در این مراسم خبر از تولید تیبا الکتریکی داد.
تبلیغات

مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا در مراسم رونمایی از پیشرانه ملی ۳ سیلندر پرقدرت و کم‌مصرف یورو ۶، از تولید نسخه الکتریکی خودروی تیبا خبر داد. وی ضمن بیان این مطلب که سایپا آمادگی دارد در هر سال ۲ محصول جدید به بازار عرضه کند؛ به خبرنگاران گفت:

در فاصله ۲ سال توانستیم تعداد محصولات قابل عرضه خود را از ۱۳ خودرو به ۲۳ خودرو افزایش دهیم؛ و این درحالی است که در دوره‌های قبل، تغییر در خودرو یا همان فیس‌لیفت همواره با هزینه های زیادی انجام می‌شد. امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که مگا پلت‌فرم سایپا طراحی شده و پیشرانه‌ای که امروز از آن رونمایی شد؛ بخشی از این پلت‌فرم است.

مدیرعامل سایپا با اشاره به قرارداد این شرکت با سیتروئن فرانسه، اعلام کرد:

 به سفارش وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید پیشرانه جدید تأکید کردیم و با همکاری دو شرکت، به‌زودی شاهد این اتفاق خجسته خواهیم بود.

جمالی با بیان این مطلب که از سال گذشته، معاون علمی رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همواره بر تولید خودروی الکتریکی تأکید کرده‌اند، اذعان داشت:

خودروی تیبا الکتریکی تولید و در حال سپری کردن آزمایش‌های اولیه است. امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این خودرو را به بازار عرضه کنیم. پس از تیبا، دو خودروی sp0 و sp100 نیز به بازار عرضه خواهد شد.
تیبا

جمالی با اعلام این مطلب که سایپا تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری کرده است؛ اعلام کرد که سایپا آمادگی تولید و عرضه دو خودروی جدید در هر سال را دارد.

در این مراسم مجتبی میرسهیل، مدیر عامل تیوان و مجری پروژه موتور ملی سه سیلندر، اعلام کرد که در تولید این پیشرانه جدید و ملی، ۶ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است. وی افزود:

۳۲۸ میلیون دلار از محل یارانه کاهش مصرف سوخت به طرح توسعه این پیشرانه اختصاص یافته است. خانواده پیشرانه ۳ سیلندر شامل ۴ موتور مختلف با توان‌های متفاوت خواهد بود که برای طراحی و ساخت آن‌ها با برجسته‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری، فعال در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه، تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات