وزیر ارتباطات: ایرانسل بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران است

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایرانسل را با توجه به حجم دیتایی که مشترکان آن در کشور استفاده می‌کنند، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی دیتا در ایران معرفی کرد.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح ۲۳ پروژه‌ی مرتبط با فاز سوم شبکهی ملی اطلاعات شرکت ایرانسل، اعلام کرد حجم داده‌ای که مشترکان ایرانسل در کشور استفاده می‌کنند؛ این شرکت را به بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران تبدیل کرده است.

محمود واعظی در این مراسم با تبریک به کارکنان ایرانسل، گفت:

امیدوارم این مسیر را ادامه دهیم و آن عقب‌افتادگی را که چهار سال قبل به آن اشاره می‌کردم، برطرف کنیم. من چهار سال قبل از رتبه‌ی ایران و عقب‌افتادگی‌ها غصه می‌خوردم؛ اما اکنون می‌توانم ادعا کنم که فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در مسیر درست قرار گرفته و تمام امور به‌درستی انجام شده است.

وی با اشاره به توانایی‌های کشور در ارائه‌ی خدمات به کشورهای دیگر، گفت:

شبکه ملی اطلاعات مهم‌ترین پروژه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم بود و ما از ابتدای سال سوم فعالیت خود به این نتیجه رسیدیم که بدون حضور بخش خصوصی نمی‌توانیم اجرای شبکه ملی اطلاعات را به‌راحتی جمع کنیم و باید این بخش در اجرای شبکه‌ ملی اطلاعات به ما کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه‌های افتتاح‌شده ایرانسل و نیازهای کشور، ادامه داد:

ما امروز شاهد رونمایی از ۲۳ پروژه بودیم که هر کدام از آن‌ها می‌تواند مشکلاتی را در کشور حل کند. باید با سرمایه‌گذاری، بستر فعالیت و کار جوانان را فراهم کنیم، این بستر در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با بیان این‌که ایرانسل در بخش‌های مختلف ارتباطاتی توفیق خوبی داشته است، افزود:

در کشورهای دیگر، افزایش در حد چند درصد است؛ اما امروز شاهد این بودیم که به رشد چند برابری در بخش‌های مختلف ارتباطات رسیده‌ایم که بخشی از آن‌ها ۲۰ برابری یا بیشتر بود.

ایرانسل موفق‌تر از دیگران در توسعه شبکه عمل کرده است

واعظی همچنین با تأیید روند گسترش شبکه یادآور شد:

در حوزه تلفن همراه می‌بینیم وقتی شبکه را توسعه می‌دهند، مشترکان با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند که این مشکل را در ایرانسل ندیده‌ایم و ایرانسل شبکه و خدمات را موفق‌تر از دیگران توسعه داده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به همکاری‌های ایرانسل با شرکای خارجی، ادامه داد:

اینکه ما توانستیم هم در دوران تحریم و بعد از تحریم یک شریک خارجی موفق برای شرکت‌هایمان داشته باشیم، آن‌هم در ایرانسل یک دستاورد است. ما به‌عنوان دولت بستر خروج یا سرمایه‌گذاری در کشور را بعد از تحریم برای MTN فراهم کردیم.

وی با اشاره به الزام اشتغال‌زایی در برنامه ششم توسعه، گفت:

باید سالی ۹۵۵ هزار شغل فراهم کنیم که برای رسیدن به این آمار نیازمند حضور سرمایه‌گذاران خارجی هستیم. اگر وارد جذب سرمایه‌گذاران خارجی نشویم، برای اشتغال به مشکل می‌رسیم. امروز اینترنت و دیگر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت توسعه‌ی صنعت و بحث انقلاب چهارم صنعتی در اختیار حوزه‌ی فناوری اطلاعات است. امروز جایگاه ما به‌گونه‌ای است که نباید به بخش خودمان فکر کنیم؛ بلکه باید پیشرفت صنعت را در نظر داشته باشیم. در وزارت ارتباطات و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید به فکر این باشیم که بتوانیم خدمات به بخش صنعت ارائه دهیم.

واعظی همچنین تأکید کرد:

ما در مناطق مرزی، کمتربرخوردار و روستایی باید توجه بیشتری داشته باشیم. مسئله‌ی موبایل یکی از مشکلات موجود در روستاها است که در پروانه‌ی اپراتورهای همراه هم آمده است. من این تأکید را به دو اپراتور دیگر داشته‌ام و اکنون هم تأکید دارم که این موضوع با دقت و تمرکز بیشتر پیگیری شده و در مراکز کمتربرخوردار و روستایی سرمایه‌گذاری بیشتری شود.
ایرانسل

ایرانسل در کاهش قیمت خوب عمل کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:

من سیاست ایرانسل در کاهش تعرفه را تأیید می‌کنم. شما تعرفه‌ها را پایین بیاورید و تعرفه‌‌ی ترکیبی ارائه دهید تا مردم بهتر و بیشتر استفاده کنند. این کاهش قیمت در ایرانسل کار خوبی است. باید نوعی با مردم برخورد شود که استفاده از اینترنت و موبایل برای مردم هزینه‌ی بالایی نداشته باشد.

وی در همین راستا گفت:

استفاده از محصولات داخل مهم است. اینکه شما با اپلیکیشن‌ها و محصولات داخلی کار می‌کنید بسیار خوب است. با دانشگاه شریف قراردادی برای محصول تولیدشده در بخش ذخیره‌سازی امضا کرده‌ایم و امیدواریم محصولات خوب ایرانی در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را شاهد باشیم. تا بازار فراهم نباشد، تولید صورت نمی‌گیرد و تا تولید نباشد، اشتغال به وجود نخواهد آمد.

ایرانسل در این مراسم از ۲۳ پروژه خود با عناوین «توسعه‌ بخش شبکه‌‏های مترو و انتقال»، «توسعه شبکه‌های دسترسی/ رونمایی از بیست و پنج هزارمین Node پهن باند شبکه ایرانسل»، «توسعه شبکه IXP»، «توسعه شبکه CDN»، «توسعه شبکه IP»، «توسعه مراکز داده و میزبانی داخلی»، «توسعه زیرساخت‌های مدیریت دسترسی اینترنت/ رونمایی از Gateway  اهواز و اصفهان»، «بهره‌برداری از مرکز عملیات امنیت شبکه»، «مدیریت منابع شبکه»، «بهره‌برداری تجاری از اولین شبکه  گسترده NB-IoT در ایرانسل»، «رونمایی از تلویزیون اینترنتی لنز بر بستر وب (web TV)»، «رونمایی از تعرفه و پیشنهادهای جدید سیم کارت های دائمی»، «رونمایی از پلتفرم جذب مشترک برروی تبلیغات آنلاین»، «رونمایی از پلتفرم پرداخت مستقیم سرویس‌های دیجیتال»، «رونمایی از برنامه‌های کاربردی»، «رونمایی از سرویس تبلیغات هدفمند بر بستر تلفن همراه»، «رونمایی از خدمات Cloud PBX»، «رونمایی از خدمات Hotline»، «رونمایی از خدمات دولت الکترونیک»، «رونمایی تجاری از راهکار مدیریت ناوگان حمل و نقل و مدیریت مأموریت‌ها»، «بهره‌برداری تجاری از هسته شبکه ابری NB-IoT بر بستر 5G»، «بهره‌برداری تجاری از هسته شبکه ابری مبتنی بر NFV/SDN» و «بهره‌برداری آزمایشی از اولین شبکه رادیویی مبتنی بر تکنیک‌های 5G» رونمایی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات