ویدئوهای دیدنی از تست مقاومت آلپاین A110

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودروها قبل از ورود به بازار تست‌های زیادی را پشت سر می‌گذارند. این بار خودروساز فرانسوی آلپاین از خودرویی که قرار است تا چند ماه دیگر رونمایی کند، ویدئوهای جالبی منتشر کرده است.
تبلیغات

پس از مدتها انتظار برای معرفی نسخه نهائی Alpine A110، این برند زیرمجموعه‌ی رنو، یک سری ویدئو از بعضی تست‌های استقامتی آخرین محصول اسپرت خود منتشر کرد.

اولین کلیپ نشان می‌دهد آلپاین A110 در یک سطح شنی، برای آزمایش مقاومت در برابر ضربه و ذرات شن حضور دارد. مرحله دوم آزمایش، اسپری نمک برای اطمینان از حداکثر مقاومت در برابر خوردگی است. در تست‌های سوم و چهارم، رقیب پورشه کایمن در آب شور و تونل‌های گرد و غبار رانندگی می‌کند. انجام همه این تست‌ها برای اطمینان از این است که این خودرو می‌تواند در سخت‌ترین شرایط قابل تصور دوام بیاورد.

در واقع، این آزمایش‌ها در مدت توسعه خودرو، بارها و بارها روی نمونه‌های متعدد انجام شده و با آزمایش در مناطق مختلف سراسر جهان هماهنگ شده است. با این حال، ممکن است چند سال تأخیر در تحویل این خودرو، به علت تکرار تخریب ماشین و شکست در آزمایش‌ها مختلف باشد.

A110 در اواخر سال جاری در نمایندگی‌های منتخب رنو، با پیشرانه توربوشارژ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۲۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر رونمایی می‌شود. ممکن است به نظر نرسد؛ اما به لطف استفاده گسترده از آلومینیوم در خودرو، وزن آن تنها ۱۰۸۰ کیلوگرم است و در ۴.۵ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات