معرفی دانشکده مدیریت اسلون، دانشگاه MIT

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
دانشکده‌ی مدیریت اسلون دانشگاه MIT، دومین آکادمی برتر کسب‌وکار جهان است که با داشتن بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی و نوآوری، بیشترین تئوری‌های علمی مالی و مدیریتی را ارائه داده است.
تبلیغات

دانشکده‌ی مدیریت اسلون (MIT Sloan School of Management)، دانشکده‌ای خصوصی است که برنامه‌های آموزشی خود را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین دوره‌های متمرکز و نیمه‌متمرکز بین‌المللی مدیریت اجرایی ارائه می‌دهد. این دانشکده متنوع‌ترین و گسترده‌ترین طیف رشته‌های مدیریتی را در سراسر جهان دارد و با تأکید بر پژوهش‌های نوآورانه، یکی از پیشروترین مراکز آکادمیک در بسط نظریه‌های مالی و مدیریتی به شمار می‌رود که مدل‌های تئوری X و تئوری Y، منحنی آلن، تئوری میلر- مودیلیانی، مدل رشد سوان، تئوری گردش تصادفی، مدل بلک شولز و مدل قیمت‌گذاری مدرن را معرفی کرده است.

دانشکده‌ی اسلون به همراه دانشکده‌های بوث، هاروارد، کلاگ، کلمبیا و استنفورد و وارتون، گروه M7 مراکز عالی نخبگان مدیریت را تشکیل می‌دهند.

MIT Sloan School of Management

تاریخچه

دانشکده اسلون در سال ۱۹۱۴، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از بخش آمار و اقتصاد دانشگاه ام‌آی‌تی کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۳۱، آلفرد اسلون، رئیس وقت شرکت جنرال موتورز که به ایجاد بنیادهای مدرن مشهور بود، با سرمایه‌گذاری خود در بخش کارشناسی ارشد، این دانشکده را توسعه داد. به‌این‌ترتیب دانشگاه MIT، نخستین دانشگاهی بود که مدرک عالی مدیریت را ارائه کرد.

این دانشکده از زمان تأسیس، تلاش‌های بین‌المللی بسیاری برای بهبود اقتصاد منطقه‌ای و تجارت جهانی آغاز کرده است. در دهه‌ی ۶۰ میلادی، این دانشگاه نخستین مرکز عالی مدیریتی را در کشور هند پایه‌گذاری کرد و در کشور چین هم طرح مرکز آموزش مدیریت پروژه را به مرحله‌ی اجرا درآورد. از دیگر برنامه‌های بین‌المللی دانشکده‌ی اسلون، می‌توان به همکاری با دانشکده‌ی تجارت IESE در اسپانیا، دانشگاه Sungkyunkwan کره‌ی جنوبی، دانشگاه Nova de Lisboa در پرتغال، دانشکده‌ی مدیریت Skolkovo مسکو در روسیه و دانشگاه Tsinghua در چین اشاره کرد.

 در سال ۱۹۹۰، مرکز کارآفرینی MIT در دانشکده‌ی اسلون تأسیس شد که بر تکنولوژی‌های مدرن تمرکز داشت.

طبق شعار دانشکده‌ی اسلون، مأموریت این دانشکده، پرورش رهبران نوآور و مبتکری است که‌ با ایده‌های عملی و کاربردی مدیریت، جهان را بهبود می‌بخشند.

MIT Sloan School of Management

برنامه‌های آموزشی

سیستم آموزشی دانشکده‌ی اسلون بر یادگیری عملی متمرکز است. این امر مستلزم آن است که دانشجویان مفاهیم تدریس‌شده در کلاس را در دنیای واقعی کسب‌وکار اعمال کنند. دوره‌های آموزشی این دانشکده با روش مطالعه‌ی موردی، مقالات، پروژه‌های تیمی و آزمایشگاه‌های عملی تدریس می‌شوند.

نخستین نیمسال تحصیلی دانشجویان که دانشگاه آن را «هسته‌ی آموزشی» می‌خواند، سخت‌ترین ترم تحصیلی است و اگر دانشجویان در یکی از دروس نمره‌ای پایین‌تر از ۴ متوسط (از ۵ نمره) کسب کنند، اجازه‌ی ادامه‌ی تحصیل در این دانشگاه نخواهند داشت.   

دانشکده‌ی اسلون در پرورش رهبران کسب‌وکار، همکاری متقابلی با دیگر دانشکده‌های دانشگاه ام‌آی‌تی (به‌ویژه دانشکده‌ی مهندسی، دانشکده‌ی علوم و دانشکده‌ی اقتصاد) دارد. علاوه بر آن، این دانشکده همکاری نزدیکی با دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد دارد؛ به‌طوری‌که دانشجویان هر دو دانشگاه می‌توانند به‌طور آزاد در دوره‌های آموزشی دانشگاه دیگر، شرکت کنند. این دو دانشگاه تنها مراکز آموزش عالی هستند که چنین توافقنامه‌ای میان خود دارند و در چند سال اخیر دوره‌های مشترکی هم ارائه کرده‌اند که در پایان آن‌ها، به دانش‌آموختگان مدرک رسمی دوگانه‌ی هاروارد-اسلون اعطا می‌شود.

در سال ۲۰۱۴، کتابخانه‌ی دویی (Dewey Library) دانشکده اسلون، به‌عنوان بهترین کتابخانه‌ی کسب‌وکار کشور آمریکا انتخاب شد و در سال ۲۰۱۶، دوره‌های MBA این دانشکده، بعد از دانشگاه هاروارد در رده‌ی دوم بهترین دوره‌های MBA جهان قرار گرفتند.

 library MIT Sloan School of Management

دوره‌های کارشناسی

دوره‌های کارشناسی مدیریت دانشکده اسلون، بر طراحی و اداره‌ی سیستم‌های پیچیده‌ی کسب‌وکار تمرکز دارند و طیف وسیعی از مسائل استراتژیک علمی و تجربی را با رویکردی سیستماتیک و با استفاده از ابزارهای کمّی و روش‌های کیفی، در ابعاد فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهند.

رشته‌های دوران کارشناسی در زیرگروه‌های علوم مدیریتی، تجزیه‌وتحلیل تجاری و امور مالی قرار دارند. واحدهای پایه‌ای گروه علوم مدیریت عبارت‌اند از: حسابداری، اقتصاد کلان، اقتصاد خرد، جبر خطی، ارتباطات مدیریتی، روانشناسی مدیریتی، روش‌های بهینه‌سازی، احتمالات و آمار. واحدهای تکمیلی این دوره‌ها با دروس مدیریت مالی، سرمایه‌گذاری، مدیریت عملیاتی، مدیریت بازاریابی و استراتژی‌های بازاریابی ادامه پیدا می‌کنند. به‌علاوه دانشجویان باید از بین واحدهای تحقیقات عملیاتی و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار، اطلاعات و فناوری، علوم بازاریابی و مالیه، یکی را به‌عنوان درس اختیاری خود انتخاب کنند.

دوره‌ی تخصصی تکمیلی علوم مدیریتی، با بسط دروس پایه‌ای به این شرح برگزار می‌شوند:

  • اقتصاد خرد، احتمال، آمار و بهینه‌سازی پیشرفته
  • مالیه: مدیریت مالی پیشرفته، بازارهای مالی، بازارهای احتمالی آینده، آنالیز مالی، الگوریتم‌های تجاری و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری کمّی
  • فناوری اطلاعات: مدیریت وب و تکامل دیجیتالی، اقتصاد اطلاعات، استراتژی، ساختار و قیمت‌گذاری
  • بازاریابی: مدیریت بازاریابی، قیمت‌گذاری
  • مدیریت عملیاتی: مبانی مدیریت عملیاتی، طرح زنجیره‌ی عرضه، سیستم‌های تولیدی و طراحی زنجیره‌ی تأمین، سیستم‌های لجستیک
  • تحقیقات عملیاتی و آماری: داده‌کاوی، آمار کاربردی، متدهای برنامه‌ریزی انتقالی، آنالیز داده‌های قابل پیش‌بینی و مدل‌سازی آماری
  • سیستم‌های پویا: مبانی سیستم‌ها، سیستم‌های پویای پیشرفته
  • سرویس‌های حمل‌ونقل: صنعت خطوط هوایی
MIT Sloan School of Management

کارشناسی ارشد

دوره‌های کارشناسی ارشد دانشکده اسلون، برای پرورش رهبران تأثیرگذار در اقتصاد پیچیده‌ی جهانی طراحی‌ شده است. طول دوران آموزشی کارشناسی ارشد، ۱۲ تا ۱۶ ماه و ترکیبی از علم مدیریت، استراتژی‌های کاربردی، تئوری‌ها، نوآوری‌ها و تمرین عملی است.

دوره‌های MBA

دوره‌های MBA دانشکده اسلون، دوره‌هایی ۲ ساله و با تمرکز بر ایده‌های نوآورانه هستند. دانشجویان باید در ترم اول مطابق با برنامه‌ی دانشگاه، درس‌های اجباری را بگذرانند و از ترم دوم، می‌توانند برنامه‌ی مدیریتی خود را طبق علایقشان انتخاب کنند یا مطابق با الگوی پیشنهادی دانشگاه پیش بروند. دانشجویانی که موفق به دریافت مدرک رسمی MBA شوند، می‌توانند برای ادامه‌ی تحصیلات خود در رشته‌های مدیریتی، در آزمون مخصوص آن شرکت کنند.

در اولین ترم دوره‌ی MBA، دانشجویان تیم‌هایی ۶ یا ۷ نفره تشکیل می‌دهند و با همکاری هم، روی پروژه‌های افزایش مهارت‌های بنیادی و کاربردی کار می‌کنند. دروس اجباری این ترم عبارت‌اند از:

  • آنالیزهای اقتصادی برای تصمیم‌گیری‌های تجاری
  • کاربرد آمار در کسب‌وکار: داده‌ها، مدل‌ها، تصمیم‌گیری‌ها
  • ارتباطات رهبری
  • پروسه‌های سازمانی
  • حسابداری مالی

بعلاوه دانشجویان باید یکی از دروس اختیاری مالیه، مدیریت اجرایی یا استراتژی رقابتی را نیز انتخاب کنند.

MIT Sloan School of Management

دوره‌های نوآوری

اواسط هر ترم، دانشجویان یک هفته آموزش فشرده رهبری تجربی خواهند داشت و باید در کارگاه‌های اخلاق و رهبری، دوره‌ی کوتاه کارآموزی را تجربه کنند. در این دوره‌ها، اساتید سمینارهای مختلفی در باب معضلات اخلاقی در مدیریت صنایع و شیوه‌های هدایت سازمان (هنگامی‌که ارزش‌ها به خطر می‌افتند) برگزار می‌کنند. مرکز رهبری دانشگاه (MIT Leadership Center)، سمینارهای تکمیلی توسعه‌ی رهبری را ارائه می‌کند که شامل شبیه‌سازی‌های زمان واقعی، جلسات انفرادی دانشجویان با مدیران ارشد، پنل های تخصصی و سخنرانی‌ها، کارگاه‌های کشف استعداد و بسط مهارت و ارزیابی شخصی به‌منظور کشف حوزه‌های موردعلاقه‌ی دانشجو است.

پس از ترم اول، دانشجویان در هر ترم به مدت ۲ تا ۳ هفته در کارگاه‌هایی شرکت می‌کنند که روی موضوعاتی مثل تیم‌های مؤثر و رهبری، نوآوری و بهبود جهان تمرکز دارند.

MIT Sloan Martin Trust

مرکز کارآفرینی مارتین تراست (Martin Trust)

مرکز کارآفرینی مارتین تراست، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه MIT است که در اوایل دهه‌ی نود میلادی تأسیس شده است. دانشجویان همه‌ی دانشکده‌های MIT می‌توانند در دوره‌های کارآفرینی مارتین تراست شرکت کنند. این مرکز با آموزش تخصصی، مشاوره و فراهم کردن ارتباطات مورد نیاز (مثل سفرهای هفتگی به سیلیکون ولی)، کمک‌های مالی و جوایز ویژه، از دانشجویانی که می‌خواهند کارآفرینانی مؤثر باشند، حمایت می‌کند. در پایان دوره‌ی آموزشی، به فارغ‌التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد MBA اعطا می‌شود. دوره‌های E&I دانشکده اسلون نیز زیر نظر این مرکز برگزار می‌شوند.

دوره‌های کارآفرینی و نوآوری (E&I)

در این دوره‌ها دانشجویان با مفاهیم اصلی استارتاپ‌های تجاری، تأسیس کسب‌وکار و تجربه‌ی اکوسیستم کارآفرینی آشنا می‌شوند. E&I با تمرکز بر استارتاپ‌های نوظهور تکنولوژی، دانشجویان را در تحقیق و توسعه‌ی تجاربشان در ارتباط با پروژه‌های کارآفرینی واقعی، تئوری‌های تعادل و فعالیت‌های تیمی حمایت می‌کند و آن‌ها را گام‌به‌گام تا شروع حرفه‌ی کارآفرینی، همراهی می‌کند.

دانشجویانی که متمایل به شرکت در این دوره‌ها باشند، علاوه بر دریافت مدرک MBA، مدرک رسمی کارآفرینی و نوآوری MIT هم دریافت می‌کنند.

MIT Sloan School of Management

دوره‌های مدیریت اجرایی غیر متمرکز

دوره‌های اجرایی دانشکده‌ی اسلون، برای شاغلین فعلی حوزه‌ی کسب‌وکار ارائه می‌شوند و با آموزش رهبری پیشرفته در بیش از ۴۰ دوره‌ی کوتاه‌مدت (۵ هفته برای هر دوره)، به آن‌ها در پیشبرد اهداف شغلی و توسعه و رشد موقعیت سازمانشان کمک می‌کنند. این دوره‌ها توسط استادان برتر این دانشکده تدریس می‌شوند. برای این دسته از متقاضیان، دانشکده‌ی اسلون دوره‌های آنلاین متنوعی هم در سطح مدیریت پیشرفته ارائه می‌کند.

مراحل پذیرش و ثبت‌نام در دانشکده اسلون

داوطلبان تحصیل در دانشکده اسلون MIT، باید مدارک لازم را به‌صورت آنلاین و طبق جدول زمانی اعلام‌شده، به سایت این دانشگاه ارائه دهند:

  • نامه‌ی درخواست، حاوی اطلاعات فردی، ویژگی‌های شخصیتی و علایق فردی، انگیزه‌ی تحصیل در این دانشگاه (۳۰۰ کلمه)
  • رزومه‌ی رسمی سوابق شغلی و تحصیلی
  • یک بیانیه‌ی ویدیویی کوتاه (۶۰ ثانیه) که در آن داوطلب خود را به اساتید و همکلاسی‌های آینده‌ی خود معرفی می‌کند
  • ۲ توصیه‌نامه از استادان پیشین متقاضی یا افراد واجد صلاحیتی که می‌توانند از دستاوردها، دانش، مهارت‌ها، استعدادها، پتانسیل و نقاط قوت متقاضی توصیف کاملی ارائه دهند
  • اسکن تمام مدارک تحصیلی دانشگاهی و مدارک دوره‌های علمی و کاربردی غیر دانشگاهی (تمامی اسناد باید رسمی و حاوی مهر آموزشگاه باشند)
  • نمره‌ی آزمون GMAT یا GRE (از تاریخ آزمون نباید بیش از ۵ سال گذشته باشد)
  • نمره‌ی آزمون زبان (TOEFL ،IELTS  ،PTE)
  • پرداخت هزینه‌ی بررسی تقاضانامه

درصورتی‌که استادان و کارشناسان پس از بررسی مدارک متقاضی، او را واجد شرایط لازم تشخیص بدهند، از او برای ادامه‌ی روند گزینش و ثبت‌ نام دعوت به عمل خواهند آورد.

MIT Sloan School of Management

مسیر شغلی

دفتر MIT Sloan Social Impact Fellowship، با کمک‌هزینه‌های مستقل خود، به دانشجویان MBA کمک می‌کند تا با کارآموزی تابستانی خود در زمینه‌ی چالش‌های مهم اجتماعی، مهارت‌های لازم را برای زندگی حرفه‌ای به دست آورند.

علاوه بر این، دفتر توسعه‌ی شغلی (Career Development Office) دانشکده‌ی اسلون نیز با حضور اساتید دانشگاه و متخصصان کاریابی، به دانشجویان کمک می‌کند تا استعدادها و علایق خود را برای شغل آینده‌ی خود کشف کنند و پس از فارغ‌التحصیلی بهترین گزینه‌ی پیش رو را انتخاب کنند. این دفتر با به اشتراک‌گذاری وقایع دنیای کسب‌وکار، مشاوره و در دسترس قرار دادن پایگاه داده‌های آنلاین، طیف وسیعی از اطلاعات مورد نیاز دانشجویان را در این زمینه فراهم می‌کند.

دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل در کمپ‌های دفتر توسعه‌ی شغلی MIT نام‌نویسی کنند. در این کمپ‌ها امکان دیدار نزدیک دانشجویان و کارفرمایان فراهم می‌شود. هرسال طیف وسیعی از مشهورترین شرکت‌های مشاوره، خدمات مالی، تکنولوژی، تولیدی، داروسازی و بیوتکنولوژی، برای جذب فارغ‌التحصیلان این دانشکده، در این کمپ‌ها حضور پیدا می‌کنند. کارفرمایان و رهبران برتر ملی و جهانی، با نمایش محصولات یا خدمات، خط تولید، شیوه‌ی عملکرد و امکاناتی که در اختیار کارکنان می‌گذارند، شرکت و سازمان خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند.

دانشجویان می‌توانند از طریق یکی از منابع آنلاین جستجوی منابع کاری مثل بازار بین‌المللی MBA-Exchange، جامعه‌ی مجازی Global Workplace و پلتفرم Vault Online Career Library، به پایگاه داده‌ی جهانی رویدادهای حرفه‌ای و شغل‌های بین‌المللی دسترسی پیدا کنند، پروفایل کارفرمایان را بررسی کنند و راهنمایی‌های مورد نیاز را در مورد هر شغل به دست بیاورند. این منابع آنلاین فرصت‌های معتبر شغلی را پیش روی فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهند.

best business prifessors MIT Sloan

برترین استادان کسب و کار دانشکده اسلون

۱- سیمون جانسون (Simon Johnson)، تخصص: اقتصاد (عضو انجمن ۵۰ پروفسور برتر کسب‌وکار جهان)

۲- والری کارپلاس (Valerie Karplus)، تخصص: اقتصاد بین‌الملل، مدیریت (عضو فهرست ۴۰  استاد برتر زیر ۴۰ سال جهان)

۳- هواشیانگ زو (Haoxiang Zhu)، تخصص: مالیه‌ی بین‌الملل (عضو فهرست ۴۰ استاد برتر زیر ۴۰ سال جهان)

برترین کتاب‌های دانشکده‌ی اسلون در سال ۲۰۱۶

۱- از قانون لیتل تا علم بازاریابی - نویسندگان: پروفسور جان هاسر، پروفسور گلن اربن

۲- انقلاب پلتفرم‌ها: چگونه بازارهای شبکه‌ای، اقتصاد را تغییر می‌دهند - نویسندگان: جفری پارکر، مارشال ون آلستین، پائول کودیری

۳- ویژوال کورتکس و شبکه‌های عمیق - نویسندگان: پروفسور تامسو پگیو، فابیو انسلمی

۴- واسطه‌ها: اقتصاد جدید پلتفرم‌های چندسویه - نویسندگان: پروفسور ریچارد شمالنسی، دیوید ایوانس

۵- شرکت مکالمه: بازنگری بوروکراسی در عصر رسانه‌های اجتماعی - نویسنده: پروفسور کاترین کورتو

۶- نوآوری آزاد - نویسنده: پروفسور اریک هیپل

MIT Sloan School of Management

دانشکده اسلون MIT در یک نگاه

مکان: کمبریج، ماساچوست، آمریکا

پذیرش سالیانه: ۴۰۶ دانشجو از ۴۶۲۹ متقاضی

میانگین نمره‌ی آزمون GMAT دانشجویان: ۷۲۶

نرخ فارغ‌التحصیلان شاغل: ۹۴ درصد

هزینه‌ی تحصیلات برای دانشجویان مقیم آمریکا، برابر با هزینه‌ی تحصیلات دانشجویان بین‌المللی: ۱۲۹.۵۰۰ دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات