پردازنده‌ های تردریپر از خنک کننده مایع استفاده می‌کنند

شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
AMD به‌تازگی اعلام کرده است که از ماه آگوست سال جاری محصولات تردریپر خود را به فروش خواهد رساند.
تبلیغات

کمپانی ای‌ام‌دی محصولات تردریپر خود را در ماه آگوست به فروش خواهد رساند. اکنون اخبار منتشرشده حاکی از این هستند که بسته‌بندی پردازنده‌های تردریپر شامل خنک‌کننده‌ی مایع خواهد بود که این برخلاف شیوه‌ی معمول در استفاده از خنک‌کننده‌های بادی یا ارائه‌ی پردازنده بدون خنک‌کننده (مانند برخی از پردازنده‌های اینتل) است.

همان‌طور که در ماه می اطلاع‌رسانی شد، تردریپر با دو پردازنده وارد میدان رقابت خواهد شد: 1920X با ۱۲ هسته و ۲۴ نخ و قیمت ۷۹۹ دلار و 1950X با ۱۶ هسته و ۳۲ نخ و قیمت ۹۹۹ دلار. این تراشه‌ها رقیب مستقیم سری Core i9 اینتل هستند. طبق گفته‌ی ای‌ام‌دی، پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای توانسته است رقیب اینتلی خود را با امتیاز ۲۴۰۰ در نرم‌افزار Cinebench مغلوب کند و این در حالی است که پردازنده‌ی Core i9 امتیاز ۲۱۰۰ کسب کرده است. پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای تردریپر نیز توانسته به امتیاز رؤیایی ۳۰۰۰ در Cinebench دست پیدا کند.

با توجه به این‌که نتایج بنچمارک توسط خود ای‌ام‌دی ارائه شده است، نمی‌توان به آن زیاد اعتماد کرد و باید منتظر باشیم تا نتایج را در دنیای واقعی ببینیم. ولی پردازنده‌های تردریپر با قیمت فوق‌العاده‌ای که دارند، مطمئنا برتری نسبت کارایی به قیمت را از آن خود خواهند کرد. 

حتی اگر این پردازنده‌ها با خنک‌کننده‌ی مایع ارائه نشوند، با توجه به توان بالای پردازشی و مصرفی پردازنده‌های تردریپر، بهتر است از خنک‌کننده‌ی مایع یا خنک‌کننده‌ی بادی رده بالا برای دفع حرارت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات