سنسور پرسرعت سونی، به ربات‌ها دید ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه می‌دهد

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چشم رباتیک جدید سونی امکان دید با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه را به ربات‌ها ارائه می‌دهد.
تبلیغات

سونی به ساخت سنسورهای تصویری قدرتمند شناخته می‌شود؛ اما ظاهرا این کمپانی در زمینه‌ی ساخت چشم برای ربات‌ها نیز فعالیت دارد. سنسور دید پرسرعت این غول فناوری ژاپنی، به ربات‌های صنعتی اجازه می‌دهد اشیاء مختلف را با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه تشخیص دهند و ردیابی کنند. ربات‌هایی که در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند اساسا قدرت دید بالایی ندارند و اپراتورها حرکت ربات‌ها را با استفاده از یک برنامه کنترل می‌کنند؛ زیرا این ربات‌ها به‌منظور انجام یک سری وظایف تکراری طراحی شده‌اند. سنسور دید با سرعت بالا می‌تواند به ساخت ماشین‌های تمام‌خودکار منتهی شود؛ این نوع ربات‌ها می‌توانند به‌طور لحظه‌ای با جابه‌جایی یک شیء، به حرکات آن عکس‌العمل نشان دهند.

به لطف قابلیت یادشده، خود سنسور می‌تواند تصاویر را پردازش کند و به‌طور آنی به ماشین بگوید که در حال مشاهده‌ی چه چیزی است و بدین ترتیب برای پردازش تصاویر نیازی به ارسال داده‌ها به یک رایانه‌ی جداگانه نخواهد بود. سیستم‌های مجهز به سنسور جدید سونی قادر خواهند بود تفاوت بین واحدهای پولی و تفاوت بین انگشتان در حال حرکت را به‌طور آنی تشخیص دهند و همچنین آیتم‌های مختلف را بدون نیاز به بررسی دقیق‌تر از نمای نزدیک، شناسایی کنند.

با ورود سنسور جدید سونی به کارخانه‌ها، ربات‌ها می‌توانند ناکارآمدی‌های خط تولید را شناسایی کنند تا بدین طریق اثر این ناکارآمدی‌ها بر تولیدات کارخانه از بین برود. افزون بر آنچه گفته شد، سنسور مورد اشاره می‌تواند از بروز حوادث جلوگیری کند و محدودیت‌های ماشینی ربات‌های کارخانه‌ها را از بین ببرد. کمپانی سونی نمونه‌های آزمایشی سنسور جدید خود را از ماه اکتبر ۲۰۱۷ به مشتریان بالقوه عرضه خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات