زایس پتنت سیستم دوربین چرخان را برای زوم اپتیکال ثبت کرد

شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا پتنتی از یک سیستم دوربین جدید و متعلق به کمپانی زایس منتشر شده است که احتمال می‌رود در محصول بعدی نوکیا مورد استفاده قرار گیرد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم دوربین دوگانه، در طول یک سال گذشته بسیار محبوب شده‌اند؛ اما باید به این نکته توجه داشت که اغلب تولیدکنندگان، لنز دوم دوربین را برای اهداف متفاوتی در محصولات خود به کار می‌برند؛ لنز دوم در آیفون ۷ پلاس، وظیفه‌ی انجام زوم اپتیکال دو برابری را بر عهده دارد و در گوشی ال‌جی وی ۲۰، افکت کاملا متفاوتی با یک لنز عریض فراهم می‌شود.

در حال حاضر سیستمی طراحی نشده است که به‌صورت هم‌زمان زوم اپتیکال دو برابری و لنز عریض را روی یک گوشی برای کاربر به ارمغان آورد. شاید تصور کنید راه‌حل آن تعبیه‌‌ی یک دوربین با لنز سه‌گانه است؛ اما ظاهرا کمپانی زایس راه‌حل بهتری برای آن یافته است: یک سیستم دوربین چرخان که لنزها را تعویض می‌کند.

بر اساس یافته‌ی وب‌سایت Winfuture، زایس در سال ۲۰۱۵، پتنتی در سازمان نشان تجاری و پتنت آلمان به ثبت رسانده بود که در ماه مارس از آن رونمایی شد. زایس از آن به‌عنوان یک دوربین زوم مینیاتوری یاد می‌کند؛ بدین صورت که هر کدام از لنزها، با شدت متفاوتی روی تصویر زوم خواهند کرد.

در گذشته، محصولات ویندوزفون نوکیا با برند لومیا، به دلیل استفاده از لنزهای زایس محبوب بودند و قابلیت‌های بالایی در عکس‌برداری داشتند. پس از آنکه واحد محصولات و سرویس‌های نوکیا توسط مایکروسافت تصاحب شد، آنچه از این شرکت باقی ماند، با همکاری شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال به تولید مجدد گوشی‌های همراه پرداخت. پس از آن به نظر می‌رسید که همکاری آن‌ها با شرکت زایس به پایان رسیده است؛ اما اواخر ماه جاری، نوکیا تأیید کرد که محصولاتی با لنز زایس تولید خواهد کرد.

البته باید خاطرنشان کنیم که همه‌ی پتنت‌ها به یک محصول واقعی تبدیل نخواهند شد؛ اما چنانچه زایس روزی تصمیم به عرضه‌ی این فناوری به بازار بگیرد، به‌احتمال زیاد آن را به همراه یکی از محصولات بعدی نوکیا روانه‌ی بازار خواهد کرد.

ZEISS patent a rotary camera
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات