سود ۷.۷ میلیاردی از درآمد ۲۴.۷ میلیارد دلاری برای مایکروسافت طی بهار ۲۰۱۷

جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی مایکروسافت برای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، نشان از کسب سود ۷.۷ میلیاردی از درآمد ۲۴.۷ میلیارد دلاری این کمپانی دارد.
تبلیغات

مایکروسافت گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۷ یا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که بر اساس آن، ردموندی‌ها در فصل بهار موفق شده‌اند درآمدی ۲۴.۷ میلیارد دلاری کسب کنند که نتیجه‌ی آن سود ۷.۷ میلیارد دلاری این کمپانی است. مایکروسافت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش درآمد و سوددهی بوده است؛ به‌طوری‌که این کمپانی طی بهار سال ۲۰۱۶ سودی ۵.۵ میلیارد دلاری از درآمد ۲۲.۶ میلیارد دلاری کسب کرده بود.

یکی از موارد جالب توجه در مورد گزارش‌های مالی مایکروسافت طی فصول اخیر، قدرت گرفتن هر چه بیشتر کسب و کار سرویس‌های ابری این کمپانی است که در فصل دوم سال ۲۰۱۷ نیز رشد خوبی تجربه کرده است. سیاست‌های ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نتیجه داده است. وی پس از تکیه زدن بر مسند ریاست، روند کاری مایکروسافت را که بیشتر مبتنی بر رایانه‌های شخصی و سیستم‌عامل ویندوز بود، به سمت سرویس‌های ابری سوق داد. بر اساس آمارهای ارائه‌شده، درآمد Intelligent Cloud این کمپانی که شامل آژور و محصولات سرور است، با رشدی ۱۱ درصدی به ۷.۴ میلیارد دلار رسیده است. آفیس مایکروسافت نیز نقش پررنگی در افزایش درآمد ردموندی‌ها بازی کرده؛ به‌طوری‌که سرویس‌ها و محصولات تجاری و مصرفی آفیس به ترتیب شاهد رشد ۵ و ۱۳ درصدی درآمد بوده‌اند.

درآمد بخش More Personal Comuting برخلاف کسب و کار سرویس‌های ابری مایکروسافت، با کاهش ۲ درصدی درآمد همراه شده است. درآمد این بخش از مایکروسافت شامل درآمد حاصل از فروش محصولات سخت‌افزاری تولیدشده مبتنی بر ویندوز، سرفیس و ایکس‌باکس ردموندی‌ها است. همان‌طور که اشاره کردیم، درآمد این بخش با کاهش ۲ درصدی به ۸.۸ میلیارد دلار رسیده است. مایکروسافت بخش بزرگی از کاهش درآمد این بخش را متوجه کاهش درآمدزایی گوشی‌های هوشمندش می‌داند. این کمپانی اعلام کرده که درآمد گوشی‌های هوشمندش به ۳۶۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

با توجه به پایان سال مالی مایکروسافت، این کمپانی گزارشی از عملکرد مالی طی چهار فصل سال مالی ۲۰۱۷ نیز ارائه کرد. بر این اساس، مایکروسافت طی ۱۲ ماه منتهی به ژوئن، موفق شده است درآمدی ۹۶.۷ میلیارد دلاری به جیب بزند که ۲۵.۹ میلیارد دلار آن سود بوده است. عملکرد مایکروسافت در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۷ بسیار بهتر شده؛ چراکه ردموندی‌ها طی سال مالی ۲۰۱۶ از درآمد ۹۱.۹ میلیاردی، ۲۲.۳ میلیارد دلار سود کسب کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات