ناسازگاری به‎روزرسانی جدید ویندوز 10 با رایانه‌های مجهز به تراشه Clover Trail اینتل

جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اینتل، به پشتیبانی از پردازنده‌ Clover Trail اتم پایان داده است و به‎روزرسانی کریترز مایکروسافت با برخی از دستگاه‎های قدیمی مجهز به این پردازنده‌ سازگاری ندارد.
تبلیغات

فناوری به‌سرعت با موارد جدیدتری جایگزین می‌شود و رایانه‌های شخصی از این موضوع مستثنا نخواهند بود. همین موضوع باعث شده است برخی از رایانه‎های شخصی مجهز به پردازنده‎های Clover Trail اتم اینتل مانند HP Envy X2، در نصب جدیدترین به‎روزرسانی سیستم‎عامل ویندوز 10 یعنی آپدیت کریترز با مشکل مواجه شوند. پس از دریافت این نسخه، اخطاری مبنی بر «ویندوز 10 دیگر روی این رایانه  پشتیبانی نمیشود» به نمایش گذاشته خواهد شد و از کاربران می‌خواهد « این برنامه را حذف کنند».

مایکروسافت در همین رابطه، تأیید کرده است که رایانه‎های مجهز به پردازنده Clover Trail، از آخرین نسخه به‎روزرسانی‎های سیستم‌عامل ویندوز 10 پشتیبانی نمی‌کنند و علت آن، عدم انتشار فرم‌ورهای جدید برای این مدل‎ها از سوی شرکت اینتل است. در همین رابطه، اعلام شده است:

این مدل‌ها، توسط اینتل پشتیبانی نمی‎شود و بدون پشتیبانی از درایورهای ضروری، ممکن است مدل‎های مذکور نتوانند آپدیت کریترز ویندوز 10 را بدون تأثیر بر عملکرشان اجرا کنند.

بااین‌حال، ردموندی‏‌ها اعلام کرده‌اند که پشتیبانی از دستگاه‎های مجهز به پردازنده Clover Trail اتم اینتل به پایان نرسیده است. بر همین اساس، انتشار «به‌روزرسانی‌های امنیتی» برای این دستگاه‌ها که همچنان می‌توانند از آپدیت سالانه ویندوز 10 استفاده کنند؛ تا ژانویه سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. در ماه ژانویه ۲۰۲۳، هم‌چنین پشتیبانی از دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 8.1 نیز به پایان می‎رسد.

تراشه‌های Clover Trail اتم اینتل با پردازنده دو هسته‎ای برای رقابت با چیپ‌ست‌های مبتنی بر ARM مانند پردازنده‎های اسنپدراگون، معرفی شده بود. با اینکه تراشه‌های مذکور از نظر مصرف انرژی، بهینه‎ شده‌اند؛ از قدرت کافی برخوردار نبودند و اینتل، تصمیم گرفت نسل جدید تراشه‎های اتم را با نام Bay Trail ارائه دهد. Cherry Trail، آخرین نسل از تراشه‎های اتم، به دستگاه‎هایی مانند سرفیس 3، Acer Predator و تعدادی از تبلت‎های هیبریدی دیگر قدرت می‌دهد.

لازم به ذکر است که تنها تراشه‎های Clover Trail از قدرت کافی برای پردازش المان‌های جدید به‌روزرسانی کریترز ویندوز 10 برخوردار نیستند. با اینکه چنین ناسازگاری در دریافت آپدیت کریترز وجود دارد، پیش از دریافت به‎روزرسانی مذکور متوجه آن نخواهید شد و تنها پس از دریافت یک فایل حجیم سه گیگابایتی، مشخص می‎شود که دستگاه شما از قدرت کافی برای اجرای نسخه جدید سیستم‎عامل ویندوز 10 برخوردار نیست. در همین حال، به کاربران پس از دریافت آپدیت کریترز،  اطلاع داده می‎شود که باید «این برنامه را حذف کنند»؛ درحالی‌که برنامه‎ مشخصی برای حذف وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات