TSMC در حال گسترش برنامه‌های خود برای تولید تراشه ۷ نانومتری است

پنج‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که سامسونگ تلاش می‌کند تراشه‌های سری A آیفون‌های اپل را تولید کند، کمپانی TSMC در حال گسترش فعالیت‌های خود برای تولید پردازنده‌های ۷ نانومتری است.
تبلیغات

روز گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد قرارداد ساخت پردازنده‌های سری A اپل برای آیفون‌های سال آینده را از آن خود کند و امروز هم خبر جدیدی در مورد TSMC منتشر شده است که بیان می‌دارد این کمپانی در حال گسترش برنامه‌های خود برای تولید تراشه‌های مورد نیاز آیفون‌های ۲۰۱۸ است.

سال گذشته کمپانی TSMC تنها تأمین‌کننده‌ی پردازنده‌های سری A مورد نیاز آیفون‌های اپل بود که دلیل اصلی این انتخاب اپل، تراشه‌های کوچک‌تر TSMC است. انتظار می‌رود آیفون ۸ از یک پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری بهره ببرد و این در حالی است که شرکت تایوانی تولیدکننده‌ی تراشه‌های موبایل، قصد دارد پردازنده‌های ۷ نانومتری مورد نیاز آیفون‌های سال آینده را تولید کند.

گفته می‌شود سامسونگ برای گسترش تجهیزات تولید چیپ‌ست‌ ۷ نانومتری سرمایه‌گذاری کرده است تا بدین ترتیب بتواند قرارداد تولید پردازنده‌های مورد نیاز آیفون را به دست آورد. دیجی‌ تایمز اکنون گزارش داده که شرکت تایوانی TSMC نیز در حال گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های تولید پردازنده‌ی ۷ نانومتری خود است.

برخی از منابع نزدیک به شرکت TSMC اعلام کرده‌اند که این کمپانی تعداد تأمین‌کنندگان تجهیزات مورد نیاز برای تولید پردازنده‌ی ۷ نانومتری را افزایش داده است تا بدین طریق تعادل قیمت‌گذاری را حفظ کند. منابع مختلف اعلام کرده‌اند که هم‌اکنون شرکت‌های اپلاید متریالز، لام ریسرچ، توکیو الکترون، هیتاچی های‌تکنولوژیز و ادوَنس میکرو فابریکیشن اکوئیپمنت (AMEC) به جمع لیست کمپانی‌های تأمین‌کننده‌ی TSMC برای تولید تراشه‌های ۷ نانومتری پیوسته‌اند. منابع نزدیک می‌گویند که انتظار می‌رود دو شرکت توکیو الکترون و لام ریسرچ بیشترین تقاضا را از جانب TSMC دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، هنوز دقیقا مشخص نشده است که شرکت TSMC قصد افزایش ظرفیت تولید را دارد یا با تنوع بیشتر در تأمین‌کنندگان خود، می‌خواهد در رقابت جدید با سامسونگ، قیمت چیپ‌ست‌های خود را رقابتی نگه دارد. شرکت TSMC تنها تأمین‌کننده‌ی چیپ‌ست‌ A10 اپل بوده و این تراشه‌ در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس کوپرتینویی‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت تایوانی همچنین تأمین‌کننده‌ی انحصاری پردازنده‌های سری آیپد پرو اپل به شمار می‌رود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات