سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد دلاری کره جنوبی در آمریکا

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در پی رسوایی رئیس جمهور سابق کره‌ی جنوبی در اکتبر سال ۲۰۱۶، رئیس جمهور جدید این کشور رویکرد و سیاست متفاوتی با هدف سرمایه‌گذاری‌های متعدد داخلی و خارجی دارد.
تبلیغات

اخیرا وب‎سایت پتنتلی اپل گزارشی تحت عنوان «قرارداد شرکت سامسونگ برای ایجاد کارخانه لوازم‌خانگی در کالیفرنیای جنوبی به ارزش ۳۸۰ میلیون دلار» منتشر کرد. این قرارداد تنها یکی از چندین قراردادی است که به امضای نمایندگان دو کشور کره‎ی جنوبی و آمریکا رسیده است. به گزارش نیکِی، سرمایه‌گذاری‌های کشور کره‎ی جنوبی در خاک آمریکا روند رو به رشد و چشمگیری دارد، تا جایی که در ۵ سال آینده مبلغ این سرمایه‌گذاری به ۱۲.۸ میلیارد دلار خواهد رسید. رئیس جمهور جدید کره، مون جایی-این، از حمایت همتای آمریکایی خود، دونالد ترامپ خبر داد.

اخیرا جلسه‌ای تجاری با حضور مدیران ارشد و نمایندگان ۵۲ شرکت از هر دو کشور در خاک آمریکا تشکیل شد. شرکت‌هایی نظیر هلدینگ SK، هیوندای موتورز و ال‌جی در این جلسه حضور داشتند. پس از اتمام جلسه، در گفتگویی کوتاه، مدیر ارشد شرکت SK با ابراز رضایت کلی نسبت به جلسه، از همکاری خود با شرکت‌های آمریکایی جنرال الکتریک و کنتیننتال ریسورسز جهت سرمایه‌گذاری ۴.۴ میلیارد دلاری در پروژه‌ی اکتشاف و تولید گاز شیل پرده برداشت؛ همچنین این شرکت از سال ۲۰۲۰ وارداتی نظیر گاز طبیعی مایع و گاز ال‌پی‌جی از کشور آمریکا خواهد داشت.

مدیران شرکت‌های بزرگ و نامدار کره‌ای از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، ارتباط دوستانه‌ای با کابینه وی نداشته‌اند و در تلاش‌ هستند این رابطه را مستحکم کنند. جلسه اتاق بازرگانی آمریکا در روز چهارشنبه، اولین دیدار رسمی رئیس‌جمهور کره‎ی جنوبی و مشاورانش با نمایندگان و مدیران ارشد این شرکت‌ها بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات