نظرسنجی زومیت: علت اصلی عدم استقبال از پیش‌فروش پژو 2008 چیست؟

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌فروش خودروی مورد انتظار پژو 2008 هفته‌ی گذشته آغاز شد؛ اما میزان استقبال مردم فاصله‌ی زیادی با پیش‌بینی مدیران ایران خودرو داشت.
تبلیغات

پژو ۲۰۰۸ به‌عنوان اولین محصول گروه ایکاپ و نتیجه‌ی برجام، برای فروش در بازار ایران در نظر گرفته شده بود. این کراس‌اوور فرانسوی که قیمتی مناسب در کنار ظاهری جذاب و البته پیشرانه‌ی توانمندی به همراه دارد، امید زیادی برای رونق گرفتن بازار خودروی داخلی ایجاد کرد. پژو ۲۰۰۸ در ابتدا با برچسب قیمتی ۷۷ میلیون تومان برای بازار داخلی در نظر گرفته شد؛ اما پس از رونمایی این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۹۵ و مشخص شدن تجهیز آن به پیشرانه‌ی قدرتمند ۱.۶ لیتری توربوشارژ، کارشناسان افزایش قابل توجه قیمت آن را پیش‌بینی کردند. چندی پیش مدیر عامل ایران خودرو به قیمت ۹۰ الی ۱۰۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ اشاره کرد تا جدید‌ترین محصول بازار داخلی، پیش از عرضه افزایش قیمت قابل توجهی تجربه کرده باشد.

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ در روز‌های ۱ و ۳ تیر آغاز شد. درحالی‌که مدیران ایران خودرو خود را برای استقبال بسیار گسترده‌‌ی خریداران آماده کرده بودند، طبق اعلام رسمی این شرکت،تنها ۳۰ درصد از ظرفیت در نظر گرفته‌شده پیش‌فروش شد

به نظر شما علت اصلی عدم استقبال مردم از طرح پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ چیست؟ این در حالی است که در نمایشگاه خودرو تهران، غرفه‌ی ایران خودرو و پژو ۲۰۰۸ شلوغ‌ترین غرفه‌ی موجود در آن رویداد بود. آیا افزایش قیمت‌ پیاپی این خودرو منجر به کاهش ارزش آن و نارضایتی خریداران شده است؟ یا عدم تعیین قیمت قطعی و برنامه‌ی ایران‌خودرو برای تحویل این محصول پس از مدت‌زمانی طولانی، منجر به دلسردی مردم شده است؟

نظر خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات