وسترن دیجیتال پروژه WDLabs و تولید هارد دیسک رزبری پای را متوقف می‌کند

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
وسترن دیجیتال احتمالا پروژه‌ی WDLabs و تولید هارد دیسک‌های PiDrive مخصوص رزبری پای را متوقف می‌کند.
تبلیغات

مینی کامپیوتر‌های رزبری پای به دلیل ابعاد کوچک، قیمت پایین و مصرف کم انرژی کاربردهای فراوانی دارند. تمامی مدل‌های رزبری دارای پردازنده، رم و دیگر امکانات مورد نیاز هستند؛ اما همیشه نیاز به اضافه کردن حافظه‌ی ذخیره‌سازی در آن‌ها وجود دارد.

WD PiDrive

هرچند می‌توان از یک کارت حافظه‌ی میکرو SD به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی رزبری پای استفاده کرد؛ اما درصورت نیاز به حافظه‌ی بیشتر، امکان استفاده از پای‌درایو (PiDrive) ساخت وسترن دیجیتال نیز وجود دارد. به‌طور کلی پای‌درایو یک برد الکترونیکی همراه با هارد دیسک است که به‌وسیله‌ی کابل مخصوص هارد دیسک را به پورت USB رزبری متصل و جریان تغذیه‌ی هارد را جداگانه از طریق منبع تغذیه فراهم می‌کند. وسترن دیجیتال همچنین در کنار هارد و تبدیل، یک حافظه‌ی میکرو SD حاوی سیستم‌عامل لینوکس و نرم‌افزارهای لازم برای راه‌اندازی رزبری پای عرضه می‌کند.

هارد اکسترنال به رزبری

برای اتصال رزبری به هارد اکسترنال باید از هاب با تغذیه‌ی جدا استفاده کرد

پای‌درایو که اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، در بخش WDLabs وسترن دیجیتال تولید می‌شود؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که امکان دارد وسترن دیجیتال بخش WDLabs را متوقف کند که در این صورت مشخص نیست تا چه مدت پای‌درایو و محصولات دیگر WDLabs برای خرید در دسترس باشند. وسترن دیجیتال هنوز به‌طور رسمی خبر بسته شدن WDLabs را تأیید نکرده است؛ اما انتقال بیشتر کارمندان این قسمت به بخش‌های دیگر شرکت به‌نوعی بر شایعات صحه می‌گذارد.

پای‌درایو هنوز در دسترس است و احتمالا تا اتمام موجودی فروش آن ادامه خواهد داشت؛ اما حتی در صورت اتمام موجودی نیز کاربران همچنان می‌توانند از هرنوع هارد اکسترنال برای اتصال به رزبری استفاده کنند. برای اتصال هارد اکسترنال به رزبری باید توجه داشت که پورت‌ یو‌اس‌بی رزبری پای جریان کافی برای راه اندازی هارد را تامین نمی‌کند و به‌همین دلیل باید با استفاده از هاب یو‌اس‌بی با سیستم تغذیه‌ی جداگانه، انرژی مورد نیاز هارد متصل شده به بورد رزبری پای را تأمین کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات