۶.۵ میلیون از ۴۹ میلیون سیم کارت فعال ایرانسل به شبکه 4G‌ متصل هستند

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بیش از ۳۰ میلیون مشترک گوشی هوشمند از شبکه‌ی ایرانسل استفاده می‌کنند که ۲۹ میلیون آن‌ها به شبکه‌ی دیتای این اپراتور متصل هستند.
تبلیغات

ایرانسل در کنفرانس امروز خود در راستای رونمایی از پروژه‌های فاز سوم شبکه‌ی ملی اطلاعات، آمار گسترده‌ای از کاربران خود ارائه داد. به گفته‌ی مدیر عامل این اپراتور، ۸۶ درصد جمعیت کشور هم‌اکنون تحت پوشش نسل دوم شبکه‌ی موبایل این شرکت هستند. بیش از ۲۰ هزار نود شبکه‌ی ایرانسل قادر به پشتیبانی از ۴۹ میلیون سیم‌کارت فعال ایرانسل  هستند.

در حال حاضر ۳۰ میلیون گوشی با قابلیت پشتیبانی از نسل سوم شبکه‌ی موبایل در ایران فعال‌اند که ۲۱.۷ میلیون از آن‌ها تحت پوشش شبکه‌ی ایرانسل هستند. ایرانسل را می‌توان فعال‌ترین اپراتور در شبکه‌ی نسل چهار اینترنت نامید؛ این اپراتور با ۱۰,۳۱۰ نود در ۶۱۹ شهر، نزدیک به ۶.۵ میلیون کاربر فعال در شبکه‌ی 4G دارد. این در حالی است که تعداد گوشی‌های فعال کشور که از نسل چهار شبکه‌ی موبایل نیز پشتیبانی می‌کنند، به ۱۰.۵‌ میلیون واحد می‌رسد.

موتورولا موتو زد / motorola moto z

ایرانسل در راستای گسترش نفوذ خود در میان کاربران دیتا، شبکه‌ی نسل ۴.۵ ثابت TD-LTE را راه‌اندازی کرده که اکنون در ۱۴۲ شهر فعال است.

آمار‌های ارائه‌شده از ایرانسل چند نتیجه‌ی مهم به همراه دارند. این شرکت طی یک سال گذشته، افزایش ۳۲ و ۳۰۰ درصدی تعداد کاربران 3G و 4G‌ را تجربه کرده است. همچنین ایرانسل با توجه به مصرف دیتای روزانه ۲۶۰۰ ترابایت، خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیتای کشور معرفی کرد که وزیر ارتباطات نیز  در این مراسم، گفته‌های ایرانسل را تأیید کرد.

ایرانسل در کنار افزایش تعداد کاربران، سرعت و پهنای باند سرویس‌های خود را نیز افزایش داده است تا طی سال‌های گذشته، میانگین سرعت تجربه‌شده توسط کاربران شبکه‌ی موبایل ایرانسل ۱۰۰ برابر شود. هم‌چنین تأخیر سرویس موبایل ایرانسل تا ۲۰ برابر کاهش یافته است تا تجربه‌ی کاربری بهتری به ارمغان بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات